Da ne poveruješ: Avion sleteo, pa se vratio sa putnicima na polazni aerodrom, evo zašto nisu mogli da izađu
Sumirano
- Avion easyJet-a nije mogao da iskrca putnike na Ostrvu Men zbog jakog vetra.
- Mobilne stepenice nisu korišćene zbog rizika od prevrtanja, što je međunarodni bezbednosni standard.
- Avion se vratio u Liverpul nakon sat i po čekanja.
- Jak vetar često izaziva probleme na aerodromu Ronaldsvej na Ostrvu Men.
- Aerodrom se izvinio putnicima i istakao važnost bezbednosti.
Neobičan i retko viđen scenario odigrao se u nedelju na letu između Liverpula (LPL) i Ostrva Men (IOM), podsetivši putnike da u avijaciji poslednju reč uvek imaju bezbednosne procedure, čak i kada deluju nelogično, pa čak i frustrirajuće za njih.
Let koji je trebao da traje manje od pola sata
Avion Airbus A320 sa 186 sedišta - verovatno većinom popunjenih, ipak je u pitanju low fare - na letu EZY517 kompanije easyJet uspešno sleteo je na aerodrom Ronaldsvej na Ostrvu Men i parkirao na dodeljenu parking poziciju.
Međutim, nakon sat i po vremena čekanja na platformi, kapetan je bio primoran da donese tešku odluku: umesto iskrcavanja putnika, avion je ponovo poleteo i vratio sve putnike nazad na polazni aerodrom u Liverpulu.
Hronologija puta za nigde
Avion registracione oznake G-EZWP je poleteo iz Liverpula u 15:10 i sleteo na destinaciju oko 15:45. Iako je samo sletanje obavljeno bezbedno, problemi su nastali onog trenutka kada je letelica stala na platformi.
Portparol aerodroma na Ostrvu Men objasnio je za Liverpool Echo da mobilne stepenice nisu postavljene zbog jakog vetra, striktno poštujući sigurnosne limite njihovog pružaoca usluga na zemlji, kompanije Menzies Aviation. Ova britanska firma, inače, pruža usluge i na beogradskom aerodromu Nikola Tesla.
Zašto su stepenice rizične po jakom vetru?
Zabrana korišćenja stepenica u ovakvim uslovima nije hir, već međunarodni bezbednosni standard. Za razliku od masivnih tzv. fingera (avio-mostova), mobilne stepenice su lakše konstrukcije sa visokim težištem. Njihova puna bočna stranica deluje kao jedro prilikom jakih udara vetra, što stvara rizik od prevrtanja ili otklizavanja.
Još veća opasnost preti samom vazduhoplovu – oplata putničkih aviona izrađena je od lakih legura i veoma je osetljiva. Čak i manji udarac metalne konstrukcije stepenica u trup, izazvan naletom vetra, zahtevao bi hitno prizemljenje aviona i skupe tehničke preglede. Zbog toga operateri na zemlji imaju strogo definisane limite brzine vetra preko kojih se iskrcavanje ne vrši.
Izvinite i cenimo strpljenje
Povodom ovog događaja, aerodrom se oglasio zvaničnim saopštenjem u kojem se navodi da su varijabilni uslovi vetra različito uticali na pojedine letove.
"Zbog jakog i olujnog vetra, stepenice za avion nisu mogle biti bezbedno postavljene na nekim letovima, u skladu sa utvrđenim sigurnosnim limitima našeg pružaoca usluga, Menzies Aviation. Ovi limiti postoje kako bi se zaštitili putnici prilikom ukrcavanja i iskrcavanja. Aerodrom nastavlja da sarađuje sa svojim partnerima kako bi se minimalizovala ometanja i osigurao najviši standard bezbednosti," navodi se u saopštenju.
Situaciju je prokomentarisao i Džefri Pju, privremeni direktor aerodroma: "Iskreno se izvinjavamo zbog neprijatnosti koje su putnici doživeli usled jučerašnjeg jakog vetra. Ovo su bili neuobičajeni uslovi, a bezbednost mora uvek biti na prvom mestu. Razumemo da je došlo do ometanja i cenimo strpljenje putnika."
Kako iskrcavanje nije bilo moguće, avion se vratio u Liverpul, što je dovelo i do automatskog otkazivanja povratnog leta koji je trebalo da preveze putnike sa Ostrva Men za Englesku. Prema pisanju lokalnog portala Manx.News, putnici su svoje iskustvo opisali kao "konfuzno", ali je "atmosfera u avionu ostala mirna".
Ostrvo u sred Irskog mora: Meteo izazov za pilote
Ostrvo Men je krunski posed koji se nalazi u Irskom moru, tačno između Velike Britanije i Irske. Aerodrom Ronaldsvej, smešten na jugu ostrva, glavna je tačka ulaska za većinu posetilaca. Zbog svog specifičnog geografskog položaja usred mora, aerodrom je često izložen snažnim vetrovima i naglim promenama vremena, što ga čini poznatim izazovom za pilote i, kao što ovaj slučaj pokazuje, zemaljske operacije.
(Aero.rs).
Video: Air France Hop Embraer E190
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.