Putnici iz SAD na letu KLM-a za Beograd tvrde da su bili izloženi stenicama, podneta tužba
Porodica iz savezne države Virdžinije podnela je tužbu protiv avio-kompanija KLM Royal Dutch Airlines i Delta Air Lines, tvrdeći da su tokom transatlantskog putovanja iz Sjedinjenih Američkih Država ka Beogradu bili izloženi stenicama u kabini aviona, što im je, prema navodima, ozbiljno narušilo zdravlje i u potpunosti pokvarilo planirani boravak u Srbiji.
Prema sudskoj dokumentaciji, Romulo Albuquerque, njegova supruga Lisandra Garsija i njihova dva sina putovali su 21. marta iz Rounouka, uz presedanja u Atlanti i Amsterdamu, ka Beogradu. Karte su kupljene preko Deltinog programa SkyMiles, a sve letove, uključujući i transatlantsku deonicu, obavio je KLM.
Oko dva sata nakon poletanja na letu ka Amsterdamu, Garsija je, kako se navodi u tužbi, počela da oseća intenzivan svrab i osećaj da joj nešto gmiže po telu. Ubrzo su primećene stenice na njenoj odeći i u pregibima sedišta. Porodica tvrdi da je odmah obavestila kabinsko osoblje, ali da im je sugerisano da stišaju glas kako se ne bi izazvalo uznemirenje među ostalim putnicima.
U tužbi se navodi da su svi članovi porodice tokom leta pretrpeli višestruke ujede, sa vidljivim crvenim otocima i osipima na vratu, trupu, rukama i nogama. Kao dokaz priložene su fotografije ujeda, kao i snimci insekata na odeći i sedištima, uključujući i zgnječene stenice na KLM-ovoj salveti za piće.
Uprkos prijavljenom problemu, porodica je nastavila putovanje drugim KLM-ovim letom ka Beogradu. Po dolasku, navode da su bili prinuđeni da peru svu odeću u ključaloj vodi i da potraže medicinske savete. Po povratku u Sjedinjene Američke Države, deca su pregledana u zdravstvenoj ustanovi, gde je potvrđeno da su ujedi posledica stenica, a prepisani su i odgovarajući lekovi.
U sudskim podnescima se navodi da su fizičke posledice uključivale dugotrajan svrab, bol i iritacije kože, dok su psihološki efekti obuhvatili anksioznost, nelagodnost i osećaj sramote, naročito kod dece zbog vidljivih tragova ujeda. Porodica tvrdi da zbog toga nije bila u mogućnosti da normalno provede planirani boravak u Srbiji, koji je trebalo da bude porodična poseta rodbini i prijateljima.
Nije reč o izolovanom slučaju
Iako su ovakvi incidenti relativno retki, stručnjaci navode da pojava stenica u avionima nije nepoznata u globalnom avio-saobraćaju. Insekti u kabinu najčešće dospevaju putem putnika i njihovog prtljaga, posebno na dugolinijskim letovima sa više presedanja. Zbog sposobnosti da prežive više meseci bez hrane, stenice mogu ostati u avionu kroz više rotacija ukoliko se problem ne uoči i ne sanira na vreme.
Slični slučajevi poslednjih godina zabeleženi su i kod drugih velikih avio-kompanija, što je otvorilo širu raspravu o higijenskim standardima u kabinama i načinu reagovanja posada kada putnici tokom leta prijave prisustvo insekata.
Kako avio-kompanije postupaju u ovakvim situacijama
Standardno čišćenje kabine između letova često nije dovoljno da otkrije ili ukloni stenice, jer se one skrivaju u šavovima sedišta, naslonima za glavu, tepisima i tamnim delovima kabine. Kada se sumnja na prisustvo stenica prijavi, uobičajene procedure kod većine avio-kompanija podrazumevaju premeštanje putnika, izolovanje problematičnih sedišta i upućivanje aviona na vanredno dubinsko čišćenje po sletanju.
Dubinski tretmani obuhvataju upotrebu parnih uređaja visoke temperature sa minimalnom vlagom, kao i kontrolisano zagrevanje kabine, pri čemu se temperatura podiže na nivo koji uništava insekte i njihova jaja u unutrašnjim oblogama i jastucima sedišta. U pojedinim slučajevima koriste se i insekticidni preparati odobreni za vazduhoplovnu upotrebu, uglavnom na površinama koje nisu u direktnom kontaktu sa putnicima.
Ukoliko se infestacija potvrdi, avion se u pravilu ne vraća u upotrebu dok se ne završi kompletan tretman i dodatna kontrola kabine.
Reakcije avio-kompanija
Advokati porodice navode da su pre podnošenja tužbe pokušali da spor reše vansudskim putem, ali bez odgovora. Zbog toga se sada traži naknada štete u iznosu od najmanje 200.000 dolara.
Delta je u reagovanju saopštila da se navodi iz tužbe odnose na letove koje ta avio-kompanija nije izvodila, dok je KLM naveo da u ovom trenutku ne može da komentariše konkretne optužbe i da će se slučajem baviti kroz odgovarajuće pravne procedure.
Slučaj je skrenuo pažnju na pitanje higijene u putničkim kabinama, ali i na način na koji avio-kompanije balansiraju između operativnih procedura i zaštite putnika kada se tokom leta pojave ovakvi problemi.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ateista
Dobro je da su ostali živi od tih stenica ,tu je moglo i veoma loše da se desi.
Podelite komentar
Prle
Gde li su boravili u Beogradu. Verovatno su drugima preneli stenice. Strašno.
Podelite komentar