
Crnogorci biraju avion: Koja letelica će prevoziti vladine zvaničnike u budućnosti
Vlada Crne Gore će u narednom periodu razmotriti modele aviona koje joj je predložila međuresorska radna grupa, kojim bi se zamenila postojeća letelica Lirdžet 45. Ova informacija potvrđena je podgoričkim medijma iz Generalnog sekretarijata Vlade (GSV), koji raspolaže državnim vazduhoplovom.
Dnevni list Dan je ranije objavio da je GSV raspisao tender kojim traži uslugu osiguranja trenutnog državnog aviona u iznosu od 50.000 eura. Ipak, krajem prošle godine doneta je odluka da se formira radna grupa koja bi odlučila o tipu novog vazduhoplova za Vladu Crne Gore.
"Vlada Crne Gore, kao kolektivni organ, odlučuje o kupovini novog aviona, dok Generalni sekretarijat Vlade raspolaže istim. Na sednici od 28. novembra 2024. godine, Vlada je donela Odluku o obrazovanju međuresorske radne grupe za pripremu modela nabavke aviona. Radna grupa je pripremila predloge modela potencijalne nabavke aviona kojim će raspolagati Generalni sekretarijat Vlade. Vlada će, u narednom periodu, razmotriti predložene modele i zauzeti odgovorajaći stav, o čemu će javnost biti blagovremeno upoznata", naveli su za Dan iz GSV-a.

Krajem prošle godine najavljena je kupovina novog vazduhoplova za potrebe državnog vrha, a kao razlozi za to navedeni su starost i česti kvarovi postojeće letelice, kojoj je 2021. godine u setembru polomljen prednji stajni trap. Vlada Crne Gore je u novembru prošle godine razmatrala informaciju GSV-a o zameni sadašnjeg vazduhoplova.
U toj informaciji je navedeno da je njegova procenjena vrednost u tom trenutku bila 2,5 miliona dolara. Predlog je bio da se postojeći vazduhoplov zameni nekim od aviona istog proizvođača – Bombardier, na način što bi se toj kompaniji vratio postojeći avion, čija bi trenutna tržišna vrednost bila uračunata u cenu kupovine novijeg aviona.

GSV javnom nabavkom, koja je u toku, traži osiguranje aviona, posade i putnika, pružanje usluge osiguranja od odgovornosti prema trećim licima, putnicima i osiguranje članova posade, kasko osiguranje vazduhoplova, uz pokriće ratnih i srodnih rizika, osiguranje nezgode pilota i osiguranje za osam putnika.
U najnovijoj tenderskoj dokumentaciji je navedeno da je postojeći avion proizveden 1998. godine, da je procenjene vrednosti 1,6 miliona američkih dolara. Predviđen je za osam putnika i 2+1 člana posade. Tender je otvoren do 31. marta. Ovogodišnjim budžetom ostavljena je mogućnost kreditnog zaduženja od 25 miliona eura za kupovinu aviona za potrebe GSV-a.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.