
Šta bi mogao da bude uzrok pada helikoptera u Njujorku: NTSB istražuje mehanički kvar i održavanje
Pad helikoptera u reku Hadson, u kojem je život izgubilo šest osoba, uključujući pilota i člana uprave nemačke kompanije Simens sa porodicom, pokrenuo je ozbiljna pitanja o tehničkom stanju letelice i praksi održavanja operatera Njujork Helikopters (New York Helicopters).
Na snimcima koji su se pojavili ubrzo nakon nesreće vidi se da je helikopter, model Bell 206L-4 LongRanger IV, izgubio repni rotor u letu, što je dovelo do gubitka kontrole i njegovog obrušavanja. Stručnjaci ukazuju da je u pitanju ekstremno redak, ali mehanički moguć kvar sa vrlo ozbiljnim posledicama.
„Gubitak repnog rotora praktično znači gubitak kontrole nad pravcem i stabilnošću letelice“, izjavio je stručnjak za vazduhoplovnu bezbednost Stiv Kauel. „U tom trenutku, pilot gotovo da nema mogućnost da upravlja helikopterom.“
Pored otkazivanja repnog rotora, preliminarna analiza video-snimka ukazuje i na mogućnost da je u nekom trenutku došlo do odvajanja glavnog rotora od trupa letelice, što dodatno komplikuje situaciju i ukazuje na ozbiljan strukturni kvar.
Kompanija Njujork Helikopters i ranije je bila tema interesovanja nadležnih službi – njihovi helikopteri su 2013. i 2015. učestvovali u incidentima u kojima je došlo do gubitka snage i kontrole tokom leta, ali bez smrtonosnih ishoda.
Zbog toga su pažnja javnosti i istražitelja Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB) sada usmereni i na pitanje da li su procedure održavanja bile u skladu s propisima. Helikopteri ove kategorije podležu redovnim servisnim intervalima i gotovo svakodnevnim vizuelnim pregledima.
NTSB će tokom istrage proveriti sve evidencije o održavanju ove letelice, kao i ostalih helikoptera u floti, te licencu i kvalifikacije tehničkog osoblja koje je radilo na njoj.
Takođe, deo istrage biće i analiza finansijskog stanja kompanije i utvrđivanje da li je bilo kompromisa u oblasti tehničkog održavanja zbog nedostatka resursa.
Za razliku od komercijalnih putničkih aviona, helikopter ovog tipa nije bio obavezan da poseduje crnu kutiju, što dodatno otežava utvrđivanje tačnog uzroka nesreće. Ipak, prisustvo video-zapisa može značajno pomoći istražiteljima u rekonstrukciji događaja.
U ovom trenutku, svi pokazatelji upućuju na mehanički kvar kao glavni uzrok tragedije, ali će zvanični nalazi biti poznati tek nakon završetka kompletne tehničke analize.
Redakcija Aero.rs nastaviće da prati razvoj istrage i objavljivati nove informacije čim postanu dostupne.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miroslav
Kriva je Srpska drzava!
Podelite komentar