450.000 litara vode na požare iz vazduha u dva dana: Super Puma i Kamov protiv vatre

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Piloti i letači-mehaničari Helikopterske jedinice MUP Srbije tokom samo dva dana angažovanja iz dva helikoptera na požarišta u Srbiji izbacili su više od 450 tona vode, potvrđeno je za Aero.rs u ovoj jedinici.

Kako smo već izvestili, u ponedeljak 7. jula u širem reonu Kragujevca, Erbas helikopters (Airbus Helicopters) H215 Super Puma na požare je izbacila oko 50 tona vode, a bila je angažovana i posada helikoptera Kamov Ka-32.

Gašenje požara nastavljeno je i juče (8. jul) u selima Žitni Potok, Dubovo i oko Žitorađe, takođe sa jednom H215 Super Pumom i jednim Kamov Ka-32 helikopterom. Posade svakog tipa vazduhoplova provele su po čak devet sati u vazduhu. Za izviđanje požarišta korišćena je i jedan manji helikoptera SA342 Gazela.

Iz Ka-32 za dva dana izbačeno je ukupno 277 tona vode, a iz Super Pume prvi dan oko 50 tona, a drugi dan čak 125 tona. Ukupno, to čini preko 400 tona vode iz dva helikoptera za dva dana.

S obzirom na to da u jednom naletu helikopteri nose najviše 4 do 5 tona vode – neretko i manje, zavisno od uslova na terenu i potreba – nameće se zaključak da su posade Helikopterske jedinice u ponedeljak i utorak imale više od 100 pojedinačnih gašenja.

Glavna "udarna snaga" Helikopterske jedinice u borbi protiv vatrene stihije, uz obučene posade, jesu dva helikoptera H215 Super Puma i dva Kamov Ka-32, iako se po potrebi koriste i stariji AB-212 i manji H145M.

Detaljnu reportažu i razgovor sa pilotima i letačima-mehaničarima HJ MUP o njihovom poslu i izazovima gašenja požara mogli ste da čitate prošle godine na Aero.rs.

Podsetimo, helikopter H215 Super Puma je višenamenski srednji transportni helikopter, naslednik čuvene serije Puma i Super Puma. Srbija trenutno koristi tri primerka, koji su nabavljeni za zadatke protivpožarne zaštite, traganja i spasavanja, kao i taktičke podrške. Letelica je dužine 19,5 metara, prečnika rotora 16,2 m, i visine 4,97 m, dok prazna masa iznosi oko 4.370 kilograma, a maksimalna poletna težina do 9.000 kg.

MUP HJ pozari Salinger Igor

Pokreću ga dva motora Turbomeca Makila 1A1, svaki snage oko 1.357 kW (1.820 KS), što omogućava krstareću brzinu od oko 260 km/h, maksimalnu brzinu do 275 km/h, plafon leta od 6.095 metara, i dolet do 770 km, uz autonomiju od preko tri sata.

H215 može da preveze do 19 putnika ili teret u unutrašnjem prostoru i do 4,5 tona vode u spoljnim vedrima tokom protivpožarnih misija.

Helikopter Kamov Ka‑32 (izvozna oznaka Ka-32A11BC) ima specifičnu koaksijalnu konstrukciju sa dva rotora (bez repnog), što mu omogućava dobru stabilnost i veću nosivost. Opremljen je sistemom SP‑32, podvesnim rezervoarom kapaciteta oko 4.000 litara i vodenim topom za precizno usmeravanje mlaza vode. Umesto SP-32, može nositi i standardna vedra.

Kamov Ka-32A11BC Salinger Igor

Prvi Ka‑32 u Srbiji imao je svoje "vatreno krštenje", odnosno prvu operativnu upotrebu januara 2024. na Novom Beogradu u bloku 70, kada je prvi put gašen požar u urbanoj sredini iz helikoptera, zajedno sa H145M i Bell 212. Drugi helikopter stigao je u septembru 2023.

Helikopteri MUP Srbije bili su angažovani i u međunarodnim operacijama gašenja požara, u Grčkoj, Severnoj Makedoniji, Sloveniji i BiH, gde su uspešno gasili šumske požare i u najzahtevnijim uslovima.

(Aero.rs)

Video: Airbus H215 Super Puma MUP Srbije u akciji gašenja požara u okolini Kragujevca

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>