Najbrži putnički avion na svetu još brži: Global 8000 leti do 0.95 Macha
Brzina aviona je sve samo ne jednostavan pojam. Najčešće više faktora: Visine leta, pravca i jačine vetra, temperature vazduha i opterećenja aviona. U avijaciji se najčešće meri tzv. airspeed – brzina u odnosu na okolni vazduh, koja se po pravilu razlikuje od ground speed, odnosno brzine u odnosu na tlo. Razumevanje razlike između ove dve vrednosti ključno je za procenu performansi aviona i planiranje leta.
Većina današnjih putničkih aviona leti prosečnom brzinom od oko 900 km/h, dok neki brži modeli dostižu do 1.050 km/h. U tom kontekstu, ultra-dugolinijski poslovni avioni predstavljaju ne samo stvar prestiža već i tehnološki iskorak, jer kombinuju duži dolet i relativno visoke brzine u okviru podzvučne civilne avijacije.
Global 8000 dostiže brzinu Mach 0,95
Kompanija Bombardier je najavila da će Global 8000, planiran za ulazak u komercijalnu upotrebu 2025. godine, dostići maksimalnu brzinu od Mach 0,95.
Povećanje od 0.01 Mach u odnosu na prvobitno planiranih 0.94 deluje gotovo neprimetno, ali treba imati u vidu i faktor prestiža u ovoom lukrativnom segmentu, kao i potvrdu tehnološke superiornosti. Većina modernih poslovnih aviona ima najveće brzine oko 0.90 Mach. Najnoviji Dassault Falcon 10X, kada uđe u upotrebu, planirano da ima najveću brzinu od 0.925 Mach.
To je najveća brzina zabeležena kod putničkih aviona u modernoj avijaciji i čini Global 8000 najbržim poslovnim avionom od povlačenja supersoničnih letelica Concorde i kratkotrajnog Tupolev Tu-144.
Brže, dalje, luksuznije
Global 8000 je projektovan kao ultra-dugolinijski avion sa doletom preko 14.800 km. Dizajn krila sa predkrilcima omogućava pristup do 30% više aerodroma u odnosu na konkurenciju, tvrdi proizvođač. Avion pokazuje performanse pri sletanju i polijetanju uporedive sa lakim poslovnim avionima, što povećava fleksibilnost u planiranju saobraćaja.
Ovaj biz-jet ima četiri odvojena prostora za putnike i prostor za odmor posade. Bombardier se hvali da je putnička kabina je "projektovana sa niskim kabinskim pritiskom i dužinom sedišta koja je najduža u klasi, što omogućava putnicima dužu udobnost tokom leta i smanjenje zamora".
Sertifikacija do kraja godine
Prvi proizvodni primerak Global 8000 završio je probni let u maju 2025. godine. Trenutno se obavljaju završni radovi na enterijeru i aktivnosti za dobijanje sertifikacije tipa, kako bi avion bio spreman za ulazak u komercijalnu upotrebu 2025. godine. Sve specifikacije i podaci su približni i mogu biti predmet promena u skladu sa operativnim pravilima i uslovima.
Bombardier Global serija, pored Global 8000, uključuje modele 5500 sa srednjim doletom, 6500 i 7500 koji je takođe ultra-dugolinijski sa luksuznom kabinom. Svi modeli mogu imati specijalne vojne varijante prilagođene različitim potrebama, najčešće izviđanju ili nadziranju vazdušnog prostora ili akvatorija
(Aero.rs)
Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Popov
Nije tacno brzi je Falkon x8 bezbedni tri motora luksuzni,vozio sam se a oba tako da falkon je No1
Podelite komentar