Helikopter Kamov udario o tlo: Rep se odlomio, uspeo da poleti pa pao na kuću

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Helikopter Kamov Ka-226 srušio se u petak u selu Ači-Su u Dagestanu, nedaleko od obale Kaspijskog mora, pri čemu je poginulo pet osoba, a dve su povređene.

U letelici su se nalazili rukovodioci Kizljarskog elektromehaničkog zavoda, uključujući zamenika generalnog direktora za građevinu i transportno obezbeđenje Ačala Magomedova i  glavnog elektroinženjera Sergeja Suslova.

Letač-mehaničar Pjotr Surov podlegao je povredama u bolnici.

Helikopter registarske oznake RA-19307, u vlasništvu fabrike, prvi put je poleteo 2011. godine. Ukupno je bilo sedam osoba u letilici.

Video snimci objavljeni na društvenim mrežama prikazuju poslednje trenutke leta: rep helikoptera udario je o tlo tokom pokušaja sletanja za koje se navodi da je bilo "prinudno": Ono što se primećuje je da je i vertikaklna i horizontalna brzina bila prevelika za uobičajeno sletanje.

Dolazi do loma rephih greda koje su se skoro sasvim odvojile od ostatka helikoptera i repni deo ostaje da visi ispod trupa. Zbog toga što Ka-226 nema repni rotor već koaksijalne rotore, ne dolazi odmah do obrtanja oko sopstvene ose.

Posada je potom pokušala prinudno sletanje na vodenu površinu, na trenutak se čini da će im to i uspeti, ali je helikopter ponovo uzleteo pre nego što je izgubio upravljivost i srušio se na nenastanjenu kuću. Po udaru je izbio požar površine oko 80 kvadratnih metara, koji je potpuno uništio objekat.

Uzrok nesreće još nije zvanično potvrđen, dok je ruska avio-agencija Rosavijacija klasifikovala pad kao katastrofu i najavila učešće u zvaničnoj istrazi.

Ukrajinski izvori skreći pažnju da je KEMZ je pod američkim sankcijama zbog učešća u ratu Rusije protiv Ukrajine. Fabrika razvija i proizvodi sisteme za zemaljsku kontrolu, dijagnostiku i drugu opremu, prvenstveno za avione Suhoi i MiG.

Kamov Ka-226 (NATO oznaka Hoodlum) je laki višenamenski helikopter sa dva motora, sposoban da preveze do sedam putnika ili tereta. Njegova ključna karakteristika je koaksijalna rotor-shema, tipična za Kamov helikoptere, koja eliminiše potrebu za repnim rotorom i omogućava izuzetnu stabilnost i upravljivost, posebno u ograničenim prostorima i pri jakim vetrovima. Maksimalna brzina helikoptera iznosi oko 210 km/h, domet leta je do 600 km, dok maksimalni korisni teret dostiže približno 1.200 kg.

Modularna konstrukcija omogućava brzu zamenu modula za prevoz putnika, medicinsku evakuaciju ili transport tereta, što helikopter čini izuzetno fleksibilnim za vojnu i civilnu upotrebu.

Ka-226 upotrebljavaju ruska vojska, spasilačke službe i civilni korisnici. Njegova kompaktna veličina, upravljivost i sposobnost rada u teško pristupačnim oblastima čine ga pogodnim za logističke operacije, hitne intervencije i specijalizovane zadatke.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>