Reportaža sa leta Istanbul - Gazipaša: Do Alanje iz Istanbula za sat vremena

   ≫   
Čitanje: oko 6 min.
  • 0

Dok većina turista posećuje Antalijsku regiju tokom letnjih meseci, Alanja može biti odlična destinacija i početkom oktobra. U to vreme, dnevne temperature su i dalje oko 30°C, a more ostaje prijatno toplo za kupanje.

Nakon četiri dana u Izmiru, stigao sam u Istanbul, odakle sam sledećeg dana imao let za aerodrom Alanja/Gazipaša sa kompanijom Turkiš Erlajns (Turkish Airlines). Povratna avionska karta koštala je 4080 turskih lira (oko 105 evra), uz dodatnu doplatu za izbor sedišta od oko 5 evra ukupno za oba leta.

Iskoristio sam mogućnost koju pruža Turkiš erlajns za studente iz brojnih zemalja – 20% popusta na domaće i 15% na međunarodne letove, uz dozvoljeni predati prtljag do 40 kilograma. Da biste ostvarili ove pogodnosti, potrebno je na sajtu Turkiša odabrati kategoriju Student i poslati fotografiju važećeg indeksa (studentske knjižice).

Dan putovanja:

Pošto sam u Istanbulu boravio samo jednu noć, izabrao sam smeštaj u blizini aerodroma. Do aerodroma sam stigao koristeći metro liniju M11. Kartu sam platio pomoću Istanbulkarta, koji je moguće kupiti na automatima na svim metro stanicama u gradu.

Na aerodrom sam stigao oko 1 sat i 15 minuta pre poletanja, što je u načelu dovoljno za domaći let, iako se preporučuje dolazak ranije. Na svim aerodromima u Turskoj postoji bezbednosna kontrola već pri samom ulasku u zgradu terminala.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Registraciju za let obavio sam unapred putem interneta, tako da je na aerodromu bilo potrebno samo da predam predati prtljag. Za oba leta odabrao sam tarifu koja uključuje 15 kg predatog prtljaga, što se pokazalo kao sasvim dovoljno. Turkiš ima posebne šaltere za domaće letove, kao i automate na kojima putnici mogu samostalno predati prtljag.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Nakon predaje prtljaga, uputio sam se ka bezbednosnoj kontroli za domaće letove, koju sam prošao brzo, i potom krenuo ka izlazu G1F. Ukrcavanje je počelo 15 minuta ranije, u 07:30, jer je avion bio parkiran na rampi severno od aerodroma. Vožnja autobusom do aviona trajala je oko 10 minuta.

Informacije o prvom letu:

  • Kompanija: Turkiš Erlajns
  • Tip aviona: Boing 737-800
  • Registracija aviona: TC-JHL
  • Broj leta: TK2592
  • Relacija: Istanbul IST - Alanja/Gazipaša GZP
  • Datum leta: 06.10.2024.
  • Sedište: 22A
  • Popunjenost leta: ~80%
  • Predviđeno vreme poletanja: 08:15 (UTC+3)
  • Stvarno vreme poletanja: 08:37
  • Predviđeno vreme sletanja: 09:40
  • Stvarno vreme sletanja: 09:45
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Avion za današnji let bio je Boing 737-800 kompanije Turkiš. Ovaj avion je isporučen nov u decembru 2011. godine i od tada se nalazi u floti kompanije. Ima 16 sedišta u biznis i 135 u ekonomskoj klasi. Za razliku od većine evropskih avio-kompanija, Turkiš u biznis klasi na ovom modelu nudi veća i udobnija sedišta, što predstavlja značajnu prednost na kraćim letovima.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Poleteli smo u 08:37, koristeći poletno-sletnu stazu 35L. Nakon poletanja preleteli smo Mramorno more, a posada je ubrzo posle poletanja započela servis, koji je uključivao sendvič i sok – više nego što mnoge druge evropske kompanije nude na sličnim letovima. Ipak, treba napomenuti da je servis na domaćim letovima skromniji u poređenju sa međunarodnim. Turkiš je poznat po kvalitetnoj usluzi, čak i na kraćim relacijama.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Nakon preleta iznad Antalije, započelo je snižavanje ka aerodromu Alanja. Sleteli smo u 09:45 na poletno-sletnu stazu 08. Aerodrom je mali, sa svega nekoliko pozicija za parkiranje aviona, i do terminala se dolazi pešice. Kako je naš avion bio jedini na aerodromu u tom trenutku, prtljag sam preuzeo vrlo brzo.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Aerodrom se nalazi oko 40 kilometara od Alanje. Postoji organizovani prevoz – kompanija koja redovno obavlja transfere do Alanje i drugih obližnjih gradova. Cena karte je 200 turskih lira, odnosno oko 5 evra. U Alanji ima stajališta na više mesta. Možete pitati vozača.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Boravak u Alanji

U Alanji sam boravio u all inclusive hotelu, koji sam rezervisao putem interneta. Za tri noći platio sam oko 150 evra, što je odlična cena s obzirom na uslugu i sadržaj koji hotel nudi. More je bilo toplo i čisto, a ono što mi je posebno prijalo jeste to što nije bilo gužve – pravi užitak za opuštanje van glavne sezone.

Povratak:

Do aerodroma sam se vratio istom kompanijom koja organizuje transfere i prilikom dolaska, a cena je ponovo iznosila oko 5 evra. Informaciju o polasku autobusa iz Alanje dobio sam tokom vožnje ka gradu prilikom dolaska, ali rasporedi polazaka mogu se pronaći i na sajtu same kompanije, kao i na sajtu aerodroma.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Na aerodrom sam stigao u 13:45, a autobus se zaustavlja direktno ispred terminala. Prošao sam prvu bezbednosnu kontrolu na ulazu u zgradu, zatim se registrovao za let i predao kofer. Sve je išlo brzo i bez gužve, nakon čega sam prošao i drugu bezbednosnu kontrolu, te se uputio ka izlazu 107

Informacije o drugom letu:

  • Avio kompanija: Turkiš Erlajns
  • Tip aviona: Boing 737-800
  • Registracija aviona: TC-JVY
  • Broj leta: TK2595
  • Relacija: Alanja/Gazipaša GZP - Istanbul IST
  • Datum leta: 09.10.2024.
  • Setište: 7F
  • Popunjenost: ~85%
  • Predviđeno vreme poletanja: 15:10 (UTC+3)
  • Stvarno vreme poletanja: 15:19 (UTC +3)
  • Predviđeno vreme sletanja: 16:45 (UTC+3)
  • Stvarno vreme sletanja: 16:26 (UTC+3)
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Vrlo brzo nakon mog dolaska na aerodrom, iz Istanbula je sleteo avion za današnji let – Boing 737-800 kompanije Turkiš. Avion je star osam godina i u floti kompanije se nalazi od jula 2016. godine. Ima istu konfiguraciju sedišta kao i avion kojim sam doputovao u Alanju.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović
Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Ukrcavanje je počelo na vreme, 20 minuta pre planiranog poletanja. Do aviona smo došli peške. Seo sam na sedište koje sam odabrao prilikom rezervacije karte. Poleteli smo u 15:19 koristeći poletno-sletnu stazu 26. Ova staza se koristi isključivo za poletanja, dok se staza 08 koristi samo za sletanja zbog visokog terena odmah pored aerodroma.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Nedugo nakon poletanja, posada je započela servis, koji se nije razlikovao od onog na dolaznom letu – sendvič i sok. Nakon što smo dostigli visinu krstarenja, preleteli smo oblast Antalije, a zatim započeli snižavanje iznad grada Kutahija. Istanbul smo preleteli sa istočne strane, tako da ga nisam mogao videti iz vazduha, jer sam sedeo sa desne strane aviona.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Sleteli smo u 16:26, koristeći poletno-sletnu stazu 17L. Taksiranje je trajalo više od 20 minuta do parking pozicije, koja se nalazila na jugoistočnoj platformi aerodroma. Ispred aviona nas je čekao autobus koji nas je prevezao do terminala za domaće dolaske.

Izvestaj sa leta Istanbul-Alanja-Istanbul, Istanbul, Alanja Foto: Branislav Stojanović

Moj kofer je stigao nakon desetak minuta, nakon čega sam se uputio ka metro stanici. Do grada sam se vratio koristeći metro liniju M11, koja povezuje aerodrom sa ostatkom Istanbula brzo i efikasno.

Veoma sam zadovoljan Turkišem. Na domaćim letovima nude kvalitet koji nadmašuje čak i međunarodne letove mnogih evropskih aviokompanija. Sedišta u ekonomskoj klasi pružaju više prostora za noge, a dodatni plus su individualni ekrani osetljivi na dodir, putem kojih možete pratiti tok leta, gledati filmove, serije i još mnogo toga. Ponuda sadržaja je bogata, a na kraćim letovima dostupni su programi prilagođeni dužini trajanja samog leta.

Autor: Branislav Stojanović

(EkipaAero.rs)














Video: Vežite se, to je zauvek: Iznajmio Boeing 747 za venčanje među oblacima

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>