• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Srbija ima Lastu 95, a Rusija od sad - Jak 152

Vreme čitanja: oko 1 min.

Letelica je dizajnirana da obuči buduće pilote osnovama pilotiranja, uključujući poletanje, sletanje, manevrisanje i navigaciju

  • 0
Avion Jak 152 Foto: Shutterstock

Kao što piloti srpskog ratnog vazduhoplovstva svoju osnovnu letačku obuku završavaju na avionu Utva Lasta 95, tako će, najverovatnije, ruski piloti uskoro svoju osnovnu letačku obuku završavati na lakom trenažnom avionu Jak-152.

Ovaj vazduhoplov za početnu obuku pilota ruskog vazduhoplovstva prošao je fabrička i letna ispitivanja, a u decembru 2023. godine uspešno je završio tzv. GSI (государственные совместные испытания) odnosno set sertifikacionih testova pripsan od strane Državnog centra za letna ispitivanja V.P. Čkalov Ministarstva odbrane Ruske Federacije.

Tri aviona su bila uključena u letna ispitivanja, dok su dva primerka bila uključena u statičke testove u čuvenom Centralnom institutu za aerodinamiku (Центра́льный аэрогидродинами́ческий институ -ЦАГИ), navodi portal Ruavia

Sledeća faza razvoja projekta biće zamena motora, propelera i drugih komponenti Jak-152 za ruske analoge sa njihovim testiranjem u „kratkoročnom periodu“. Jak-152 je dvosed, jednomotorni avion opremljen nemačkim RED A03T V12 motorom.

Letelica je dizajnirana da obuči buduće pilote osnovama pilotiranja, uključujući poletanje, sletanje, manevrisanje i navigaciju.

Jakovljev trenutno radi na zameni nemačkog motora i razmatra dve glavne opcije: modernizaciju postojećeg motora na bazi ruskih komponenti ili adaptaciju helikopterskog motora VK-650 koji je razvio ODK-Klimov za Jak-152.

Rusko Ministarstvo industrije i trgovine saopštilo je u januaru da se alternativni trenažni avion UTS-800, koji se razvija u Uralskom kombinatu civilne avijacije (UAC), priprema za letna ispitivanja. Prema poslednjim informacijama koje potvrđuje i ovaj snimak, prvi probni let je obavljen ovih dana.

UTS-800 je sada opremljen motorom General Electric H80. Planirano je da dobije turboelisni motor VK-800SM. Sertifikacija pogonskog sistema očekuje se krajem 2024. godine, a kompletnog aviona – 2025. godine.

(Aero.rs)

Video: Letački dan Utva Pančevo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>