• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ruski lovac šeste generacije: Povezanost sa dronovima i specijalizacija letelica u fokusu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rusija bi prema rečima čelnika GosNIIAS navodno mogla da proizvede letelicu šeste generacije tek 2050. godine

  • 0

Ruska vojna industrija trenutno radi na izradi koncepta borbenog aviona šeste generacije. Pojednostavljenje aviona i povezanost borbene platforme sa bespilotnim letelicama bi mogle biti glavne karakteristike ruskih vazduhoplova u budućnosti.

Jedan od vodećih ljudi u ruskom Državnom naučno-istraživačkom institutu za vazduhoplovne sisteme (Государственный научно-исследовательский институт авиационных систем - GosNIIAS) Evgenij Fedosov predstavio je svoje viđenje aviona šeste generacije.

Mada trendovi u svetu ukazuju na to da će veštačka inteligencija biti više korišćena na bojnom polju, Evgenij Fedosov smatra da se ruski avion mora većinski oslanjati na samog pilota. Prema njegovim rečima, isključivo ljudski um je sposoban da proceni kritične situacije i donese pravilne odluke, piše portal RuAviation. Iako je digitalizacija neminovna, Evgenij Fedosov smatra da nije neophodno zameniti pilota mašinom već stvoriti uslove za čoveka da izvršava kompleksne zadatke.

Još jedna karakteristika ruskih borbenih aviona šeste generacije će prema mišljenju naučnog direktora GosNIIAS biti njegovo uvezivanje i zajednički rad sa bespilotnim letelicama. Jedan od najvećih izazova za borbene avione i pilote u budućnosti će biti rakete velikog dometa vazduh-vazduh koje mogu da pogode mete udaljene i do 300 kilometara, prenosi RuAviation.

Zbog toga će korišćenje bezposadnih letelica uvezanih sa borbenim avionom šeste generacije biti krucijalno. Pilot će sa bezbedne distance upravljati dronom koji će umesto njega ući u domet neprijateljskih sistema i izvršavati zadatke, bez opasnosti da bude oboren, izjavio je naučni direktor za TASS.

Takav koncept nije novina. Evropska odbrambena industrija trenutno radi na dva programa razvoja aviona nove generacije koji fukcionišu na sličan način. Reč je o Future Combat Air System (FCAS) i Global Combat Air Program (GCAP) koji rade na razvoju novih aviona ali i bespilotnih letelica koji bi sa njima bili uvezani.

Global Air Combat Program BAe Systems

Ono što bi ruski avion razlikovalo od evropskih i američkih konkurenata jeste sama uloga letelice. Evgenij Fedosov smatra da budući ruski avion neće biti višenamenske prirode već da će biti specijalizovan za određene zadatke. Glavne prednosti takve filozofije ogledaju se u manjim troškovima, bržem razvoju i povećanju efikasnosti aviona u njihovim specijalizovanim misijama.

Ovakvi avioni za sada postoje samo na papiru. Rusija bi prema rečima čelnika GosNIIAS navodno mogla da proizvede letelicu šeste generacije tek 2050. godine, piše portal RuAviation.

Do tada će fokus ruskih inženjera biti na projektu Suhoj Su-75, nazvan Checkmate (šah-mat).

(Aero.rs)

Video: Putin leteo u strateškom bombarderu Tu-160

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>