• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Francuski ministar odbrane ne da Rafale Ukrajini

Vreme čitanja: oko 2 min.

Makron je još tokom 2021. - godinu dana pre početka sukoba između Rusije i Ukrajine - u razgovorima sa Zelenskim navodno diskutovao o mogućoj prodaji ovih vazduhoplova Kijevu

  • 0
Rafale Armée de l'Air et de l'Espace/Facebook

Francuski ministar odbrane Sebastijan Lekorn usprotivio se transferu polovnih borbenih aviona Dassault Rafale Ukrajini.

Prema izveštaju Le Mondea na koji se poziva Aerotime, najbliži saradnici predsednika Francuske Emanuela Makrona razmatrale su mogućnost slanja polovnih Rafala Ukrajini, ali je taj predlog naišao na oštro protivljenje ministra odbrane.

Upravo zbog toga predsednik Makron je 6. juna 2024. godine najavio da će Francuska poslati borbene avione Mirage 2000-5 Ukrajini (na slici dole) i obezbediti obuku za ukrajinske pilote.

Dassault Mirage 2000 Foto: Shutterstock/VanderWolf Images

Ovo nije prvi put da se u političkom vrhu Francuske razmatra ideja o slanju Rafala Kijevu. Gotovo godinu dana pre ruske invazije, u martu 2021. godine, Makron je tokom posete predsedniku Volodimiru Zelenskom navodno razgovarao o mogućoj prodaji aviona Rafale Ukrajini, smatrajući to jednim od svojih "glavnih prioriteta".

Rafale, koji igra ključnu ulogu u francuskoj odbrambenoj strategiji, u međuvremenu postaje veoma popularan avion i beleži povećanu potražnju na međunarodnom tržištu, što otežava proširenje francuske flote.

Rafale mornarički Foto: Shutterstock

U 2020. godini, tadašnja ministarka odbrane Florens Parli postavila je cilj da broj Rafale aviona u francuskim vazduhoplovnim snagama poraste sa 102 na 129 do 2025. godine. Međutim, nedavni komercijalni uspeh ovog lovca odložio je ostvarenje tog cilja.

Francuska flota aviona Rafale smanjena je nakon dve prodaje: U januaru 2021. godine, Grčka je naručila 18 Rafale F3R aviona. Kako bi se ubrzala isporuka, 12 aviona je uzeto direktno iz inventara francuskih vazduhoplovnih snaga.U maju 2021. godine, Hrvatska je naručila 12 polovnih Rafale aviona kako bi modernizovala svoje vazduhoplovstvo.

Izveštaj parlamenta objavljen u novembru 2022. godine otkrio je da ograničeni broj dostupnih aviona stvara zabrinjavajući deficit u obuci. U 2023. godini, francuski piloti borbenih aviona očekivalo se da lete samo 147 sati, u poređenju sa 162 sata u 2022. godini, što je ispod NATO standarda, prema kojem piloti treba da lete najmanje 180 sati godišnje.

U januaru 2024. godine, francuska Agencija za nabavku odbrambene opreme (DGA) naručila je 42 Rafale F4 borbena aviona kako bi se rešio jaz u kapacitetima nastao nakon nedavnih prodaja. Isporuka je zakazana za 2027. godinu, a očekuje se da će francuske vazdušne snage dostići prvobitni cilj od 130 Rafale aviona tek 2030. godine.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>