Vreme čitanja: oko 3 min.
Otkrivamo pet najslabijih ratnih vazduhoplovstava u svetu
Vreme čitanja: oko 3 min.
Verovali ili ne: još uvek ima zemalja koje nemaju svoje ratno vazduhoplovstvo. Među njima je čak i zemlja koja nema ni vojsku, ali je članica NATO
U vremenu sveopšteg naoružavanja na globalnom planu, gotovo neverovatno glasi vest da još uvek ima zemalja koje nemaju ratno vazduhoplovstvo. Istina, u pitanju su veoma male zemlje (evropska Andora, Nauru, Sent Lucija, Kraljevina Tonga), ali se među njima svakako izdvaja Island - zemlja koja nema ni vojsku, a kamoli ratno vazduhoplovstvo, ali je članica NATO.
Verovatno najmanje vazduhoplovne snage na svetu ima karipska ostrvska država Antigva i Barbuda, koja poseduje samo jedan avion Britten-Norman BN-2 Islander- višenamenski britanski avion koji može da primi jednog pilota i do devet putnika.
Ako se govori o borbenoj osposobljenosti - Gambija ima najmanje ratno vazduhoplovstvo koje se sastoji od samo jednog borbenog aviona Sukhoi Su-25. Ovaj avion je, prema poslednjem izveštaju FlightGlobala o kom smo nedavno pisali, povučen iz upotrebe u poslednjih 12 meseci.
U sličnoj situaciji sa ove dve zemlje su vazduhoplovne snage Luksemburga, koje takođe poseduju samo jedan avion, ali, moć ovog vazduhoplova je u odnosu na BN-2 neuporediva: Luksemburg poseduje najveći vojni transportni avion koji se proizvodi u Evropi - Airbus A400M. Interesantno je da je avion nemoguće smestiti na teritoriji ove zemlje, pa je baziran - u Belgiji.
Dodatna "otežavajuća" okolnost je u tome što Belgija ima i nekoliko lakih helikoptera i dronova koje lete sa rundelom te zemlje na telu vazduhoplova, piše Simple Flying.
Najslabije opremljena vazduhoplovna snaga u Evropi je Irska - koja ima nominalni BDP od oko 550 milijardi dolara, ali za razliku od (recimo) nordijskih zemalja koje imaju sličan BDP i imaju moćna ratna vazduhoplovstva, Irska nema borbenu eskadrilu ili bilo kakve mlazne avione. Irske vazduhoplovne snage broje svega 711 ljudi, dok bi prema irskom dnevniku Irish Examiner, Irski Vazduhoplovni korpus trebalo da ima 886 ljudi, a trenutno ima samo 638 članova osoblja.
Ipak, i pored toga što ima impozantan broj letelica (572 borbena aviona), za ratno vazduhoplovstvo Severne Koreje bi se moglo reći da je objektivno najslabije u svetu - kada se uzme u obzir odnos broja i upotrebljivosti vazduhoplova. Nominalno stanje je jedna stvar, ali broj upotrebljivih letelica je potpuno druga stvar.
"Najnovije" avione pod komandom Kim Džong Una Pjongjang je dobio davne 1983: tada je nabavljeno 35 Migova-29, a pre njih, 1981, 34 aviona Su-25.
Veliko je pitanje koliko aviona koje ima Ratno vazduhoplovstvo ove zemlje može da upotrebi: 60 H-5 (kopija Iljušina Il-28) iz 1950, potom 106 primeraka F-5 (kopija MiG-17) i 97 komada F-6 (kopija MiG-19) uvedene su u upotrebu od 1950 do 1955.
Nešto "noviji" su avioni F-7 (kopija MiG-21) kojih Severna Koreja ima 120, uz 26 originalnih primeraka moćne Balalajke - ovi avioni su uvedeni u upotrebu 1959. Relativno "mladi" su i avioni MiG-23, a Pjongjang ima na stanju 56 primeraka ovog presretača.
Činjenica je da ovako stari avioni mogu da budu efikasni ako su u pitanju pobunjenici kao u Maliju ili Mjanmaru, ili sukobima poput Etiopije i Sudana - gde su obe strane tehnološki slabe. Ali, glavni protivnici Severne Koreje su Južna Koreja, SAD i Japan. Svi imaju najnovije borbene avione 4.5 i 5. generacije - što čiji ratno vazduhoplovstvo Kim Džong Una - praktičnim metama za obuku.
(Aero.rs)
Video: Helikopterska Jedinica MUP Srbije: Airbus Helicopters H215 Super Puma
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.