Vreme čitanja: oko 1 min.
Drugi prototip turskog školsko-borbenog aviona Hürjet uspešno obavio prvi probni let
Vreme čitanja: oko 1 min.
Tokom probnog leta, Hürjet je proveo u vazduhu 26 minuta, dostigao visinu od 10.000 stopa i brzinu od oko 370 kilometara na sat, izvodeći testove manevrisanja
Turska vazduhoplovna industrija (TUSAS) je saopštila da je uspešno izveden prvi let drugog prototipa školsko-borbenog aviona Hürjet. Iako ime ovog vazduhoplova mnogi prevode kao složenicu od reči Hür i reči Jet - slobodan avion, manje je poznato da je ime avionu dato po Večiji Hürkuşu, avijacijskom pioniru ove zemlje.
Novi prototip Hürjeta uvodi nekoliko modifikacija, uključujući uvećanu radomsku kupolu (zaštitna struktura koja prekriva radar na avionu), podvesne tačke za rakete vazduh-vazduh na vrhovima krila i dodatne ploče na usisnicima za vazduh.
Tokom probnog leta, Hürjet je proveo u vazduhu 26 minuta, dostigao visinu od 10.000 stopa i brzinu od 200 čvorova (oko 370 kilometara na sat), izvodeći test manevre.
Predviđen da funkcioniše kao napredni avion za obuku i laki borbeni avion, Hürjet će izvoditi blisku podršku iz vazduha i ograničene borbene misije u svojoj konfiguraciji, nudeći ekonomičniju opciju u poređenju sa borbenim avionima, navodi portal Army Recognition.
Hürjet je dizajniran s namerom da zameni avione T-38 i NF-5 koje koristi akrobatski tim Turskih zvezda, a razmatra se i razvoj mornaričke verzije. Turska vazduhoplovna industrija planira da započne isporuku Hürjeta 2026. godine.
Podvesne tačke za rakete vazduh-vazduh na vrhovima krila ukazuju na to da Hürjet ulazi u fazu testiranja naoružanja, sa sposobnošću da nosi Bozdoğan rakete vazduh-vazduh kratkog dometa. Prilagođavanja prednjeg dela aviona usklađena su sa ovim funkcionalnim unapređenjima, dok prototip napreduje kroz faze testiranja.
Od pokretanja projekta u avgustu 2017. godine, program Hürjet je prolazio kroz stalna unapređenja, a let ovog prototipa ostaće zapamćen po tome što su na avionu bila ispisana imena taksiste i zaposlenih u Turskoj vazduhoplovnoj industriji koji su ubijeni u nedavnom terorističkom napadu, o kom je naš portal pisao.
(Aero.rs)
Video: Erbas C295 - Novi transportni avion Vojske Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebojša
Ovaki Srbiji trebaju avioni lovačko odbrambena avijacija više namenski avion mali praktičan za malu državu
Podelite komentar