Brazil modernizuje avione A-29 Super Tucano kako bi ih povezao sa švedskim Gripenima
Brazil planira modernizaciju svojih aviona A-29 Super Tucano kako bi mogao da se umreži sa borbenim avionima švedske proizvodnje Saab Gripen E.
Prema pisanju brazilskog magazina Defensa, na koje se poziva portal The Avionist, 68 aviona A-29 A/B Super Tucano Brazilskih vazduhoplovnih snaga (Força Aérea Brasileira) biće unapređeno na standard A-29M, što uključuje ugradnju elektro-optičkih senzora i novu pilotsku kabinu sa širokougaonim ekranom, sličnim onom na Gripenu.
Integracija sa Gripenom, za koji je Brazil nedavno najavio povećanje narudžbine za 25%, realizovaće se pomoću BR-2 data linka. Ovaj sistem omogućava lakim borbenim avionima da se povežu i sa E-99 AEW&C (avioni za upozoravanje i kontrolu iz vazduha). "Druge novine uključuju nove sisteme zaštite od raketa i dodatni oklop", dodaje Defensa.
Projekat treba da počne 2025. godine, a prethodiće mu studija izvodljivosti i proces odabira izvođača radova. Super Tucano je jedinstven vazduhoplov koji, iako je u osnovi školski trenažni avion, brazilsko vazduhoplovstvo koristi u ulozi lakih borbenih aviona, za blisku vazdušnu podršku i presretanje sporih ciljeva, kao što je to bio slučaj u aprilu ove godine, kada su avioni Super Tucano presreli dva aviona krijumčara droge koji su neopaženo ušli u brazilski vazdušni prostor bez plana leta.
Integracija Tucana sa Gripenom ističe kompatibilnost švedskih tehnologija sa sistemima napravljenim u drugim zemljama, čime se podiže atraktivnost Gripena na globalnom tržištu.
Umrežavanje sa Gripenom omogućava Tucanima tačno praćenje pretnji u vazduhu, koristeći napredni radar švedskog aviona. Sa druge strane, Tucano koristi svoju sposobnost letenja na malim visinama, manjom brzinom i dugu autonomiju za osmatranje i/ili angažovanje ciljeva u vazduhu i na zemlji.
Brazil je 2014. godine sklopio ugovor vredan 5,4 milijarde dolara za nabavku 36 Gripen E/F aviona. Dogovor uključuje proizvodnju 15 letelica u fabrici kompanije Embraer u Sao Paolu kroz program transfera tehnologije.
S obzirom na to da Kolumbija takođe razmatra zamenu svojih zastarelih borbenih aviona Kfir i odlučuje se između Saab Gripena i Dassault Rafala, Saab je predložio mogućnost proizvodnje tih aviona u Brazilu, čime se dodatno pokazuje lokalna industrijska kompatibilnost Švedske.
Planirana je i šira saradnja, uključujući kupovinu transportnih aviona C-390 od strane Švedske, što dodatno jača tehnološke i odbrambene veze dveju država, o čemu je portal Aero.rs već pisao.
(Aero.rs)
Video: Letački dan Utva Pančevo
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.