Svakome ko prati novitete u vojnoj avijaciji čini se da je prošla čitava večnost otkako je prvi put najavljeno da će strateški bombarder dugog doleta B-52 Stratofortress dobiti nove motore. Međutim, kako se bliži 2025. godina, stižu vesti da je nova oprema spremna za ulazak u proizvodnju.
B-52 je veoma star avion. Uveden je u upotrebu 1952. godine, i da bi ostao operativan toliko dugo, bile su potrebne ozbiljne modernizacije s vremena na vreme. Nijedna od tih modernizacija, naravno, nije tako spektakularna kao ova koja se tiče njegovih motora, piše portal Autoevolution.
Ova ogromna leteća zver trenutno koristi osam Pratt & Whitney motora koji su do sada odlično služili njegove potrebe. Međutim, Američko ratno vazduhoplovstvo (USAF) planira da Stratofortress ostane u upotrebi još najmanje tri decenije (što bi efektivno učinilo B-52 prvim i jedinim avionom koji je operativan 100 godina nakon što je prvobitno proizveden), što zahteva potpuno novu opremu.
Ta potpuno nova oprema je motor F130, delo avio-giganta Rolls-Royce-a, deo BR porodice motora, koja se u civilnoj avijaciji koristi veoma uspešno već više od 12 godina.
Međutim, za korišćenje na ovom vojnom avionu, bile su potrebne određene izmene, uključujući ugradnju dva motora u konfiguraciji dvostrukih gondola, slično trenutnim pogonskim jedinicama. To je, naravno, zahtevalo dve godine testiranja, koje su sprovođene na različitim lokacijama širom SAD-a, uključujući Indianapolis i Stennis Space Center u okviru NASA.
Ova testiranja su kulminirala prošle nedelje objavom da su motori F130 završili Kritičnu reviziju dizajna (CDR). Rolls-Royce sada može da započne završni razvoj, testiranje i proizvodnju motora sa vojnim specifikacijama.
Kompanija će preći na sledeću fazu u februaru 2025. godine, kada će započeti testiranja na velikim visinama u Arnold inženjersko-razvojnom kompleksu USAF-a u Talahomi, Tenesi. Ako sve bude u redu, proizvodne linije će početi s radom u najvećem Rolls-Royce pogonu u Americi, u Indianapolisu.
Ukupne performanse B-52 (ili B-52J, kako će se verzija sa ovim motorima nazivati) neće se promeniti kao rezultat zamene motora.
Iako još uvek nema tačnih specifikacija za novi sistem, očekuje se da performanse budu slične varijanti H: maksimalna brzina od 650 mph (preko 1.000 km/h) i kapacitet nosivosti od oko 70.000 funti (31,5 tona), uz potisak od približno 17.000 funti po motoru.
(Aero.rs)
Video: United States Air Force Boeing C-40B
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.