
Nemački Atlas u letu dopunio gorivom američki Osprey
Erbasov A400M Atlas iz sastava nemačkog ratnog vazduhoplovstva (Luftvafe) uspešno je dopunio gorivo američkom tiltrotoru V-22 Osprey tokom probnog leta.
Jedna od najočekivanijih mogućnosti aviona A400M bila je njegova sposobnost da dopunjava gorivo helikopterima u letu, što je zadatak od posebnog značaja za francuske i nemačke vojne snage.
Operacije helikoptera u udaljenim područjima često zahtevaju obimnu podršku za dopunu goriva, koju tradicionalno obezbeđuju vazduhoplovne snage Sjedinjenih Američkih Država (USAF).
Dopunjavanje goriva helikopterima u letu predstavlja jedinstvene tehničke izazove. Zahteva da avion-tanker održava nisku brzinu, dok helikopter mora da leti pri skoro maksimalnoj brzini nekoliko minuta. Ova složenost je odložila sposobnost aviona A400M da preuzme ovu ulogu.
Tokom razvoja, pokazalo se da turbulencija koju stvara A400M predstavlja preveliki rizik za sigurno dopunjavanje goriva helikopterima u letu. Kako bi prevazišle ovo ograničenje, Francuska i Nemačka su privremeno nabavile dva aviona KC-130J Super Hercules, istog tipa koji koristi USAF.

Od tada, Erbas je postigao napredak u testiranju sposobnosti A400M za dopunu goriva helikopterima, koristeći redizajnirani dopunski sistem. U septembru 2019. godine, Erbas i francuska Generalna direkcija za naoružanje (DGA) sproveli su prvo uspešno testiranje dopune goriva helikopteru H225M Karakal u letu. Testovi sa helikopterom H160 Gepard, budućim taktičkim modelom, takođe su pokazali obećavajuće rezultate.
Od prve isporuke 19. decembra 2014. godine, flota aviona A400M Luftvafea stacionirana u bazi Vunštorf proširena je na 47 aviona, koji su kolektivno ostvarili preko 50.000 sati leta.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.