Najveći britanski sindikat od Vlade traži da umesto F-35 kupe Tajfune nove generacije
Jedan od najznačajnijih sindikata u Velikoj Britaniji - Unite the Union (doslovno: Ujedinite Uniju, op. aut.), sa značajnim uticajem na Laburističku partiju i značajnim brojem članova koji su zaposleni u vazduhoplovnoj industriji pozvalo je ministarstvo odbrane te zemlje da umesto nabavke aviona Lokid Martin F-35 za RAF kupi - Eurofajter Tajfun.
Velika Britanija u narednom periodu treba da nabavi 24 napredna borbena aviona, a Unite the Union zatražila je da se novac usmeri na nabavku Tajfuna, kako bi se britanska proizvodna baza kasnije pripremila za proizvodnju borbenih aviona šeste generacije Tempest, o kojima je naš portal ranije pisao.
"Vlada je jasno stavila do znanja da je britanskoj ekonomiji potreban rast i da je naša odbrambena industrija ključna za to. Prodaja aviona Tajfun inostranstvu može doprineti našem BDP-u, ali ne možemo očekivati da strane vlade kupuju naše borbene avione ako naša vlada to ne čini. Jasno je da moraju doneti odluku da proizvode i kupuju britansko", napisao je Ris Mekarti, predstavnik sindikata u oblasti odbrane i vazduhoplovstva, navodi Simple Flying.
Prema zvaničnom sajtu programa Eurofajter Tajfun, Britanija ima 33 odsto učešća u ovom projektu, sa 20.800 radnih mesta koja su uključena u proizvodnju ovog vazduhoplova, a u okviru BAE Sistema namenjenog programu Tempest, koji bi trebalo da uđe u upotrebu 2035. angažovano je još radnika.
Međutim, vreme potrebno za razvoj tehnologija za Tempest i proizvodnju dovoljnog broja aviona je "pozamašno", zbog čega program Tajfun beleži neke kasne narudžbine, uz potencijal za proizvodnju još modela.
Važno je napomenuti da, od četiri originalne zemlje konzorcijuma Eurofajter (Britanija, Nemačka, Italija i Španija), samo London još nije naručio dodatne avione, nakon već isporučenih 159 Tajfuna Kraljevskom vazduhoplovstvu.
Prema sajtu Airforce Technology od 9. januara ove godine, Nemačka je poručila 30 jednoseda i osam dvoseda najnovije, četvrte generacije Tajfuna, koji će zameniti prvu generaciju.
Slično je učinila i Španija, koja je poručila 45 aviona u dve serije, kao i Italija, koja je poručila 24 vazduhoplova Eurofajter Tajfun četvrte generacije.
Četvrta generacija Tajfuna poseduje AESA radar (Aktivni radar sa elektronskim skeniranjem ), poznat kao E-Scan evropski zajednički radarski sistem (ECRS), koji je gotovo jednako dobar kao AESA radar F-35 aviona. Tu je i takozvani Pirat sistem (pasivna infracrvena oprema za praćenje iz vazduha), kao i novi sistem za elektronske protivmere i potpuno novi set naoružanja u vidu projektila vazduh-vazduh i vazduh-zemlja.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.