Mađari dobili prva tri školsko-borbena aviona L-39 Skyfox, do 2028. biće isporučeno još 9

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo primilo je prva tri aviona L-39 Skajfoks (Skyfox) od ukupno 12 koji su naručeni još 2022. godine. Mađarska planira da nabavi osam aviona u trenažnoj verziji i četiri u izviđačkoj konfiguraciji, s planiranom isporukom do 2028. godine.

Dolazak prva tri aviona u vazduhoplovnu bazu Kečkemet predstavlja važnu prekretnicu za mađarsko vazduhoplovstvo, jer se time ponovno uspostavlja kapacitet za naprednu obuku pilota u zemlji. Avioni će biti dodeljeni 101. taktičkoj trenažnoj eskadrili u okviru avijacijske brigade Vitez Šentđerđi Deže (Vitéz Szentgyörgyi Dezső).

Novi avioni i prateća infrastruktura za obuku biće integrisani u NATO program za obuku pilota u Evropi – NATE (NATO Flight Training Europe). Radi podrške ovoj sposobnosti, Mađarska je razvila i sveobuhvatan sistem za obuku na zemlji, uključujući savremene simulatore leta, alate za planiranje i evaluaciju misija, kao i infrastrukturu podrške prilagođenu platformi L-39 NG.

Avion Aero L-39NG (Next Generation), poznat i kao L-39 Skyfox, predstavlja modernizovanu dvosedu verziju aviona za obuku i lake borbene misije, zasnovanu na čuvenom L-39 Albatrosu, a proizvodi ga češka kompanija Aero Vodochody. Avion sadrži značajna poboljšanja u odnosu na prethodnika.

Novu verziju aviona pokreće turboventilatorski motor Vilijams Internacional (Williams International) FJ-44-4M, koji je značajno efikasniji u poređenju sa motorima iz sovjetske ere koji su korišćeni na originalnom Albatrosu. Tu je i potpuno redizajnirana konstrukcija trupa, kao i očekivani vek trajanja od 15.000 časova leta.

Jedno od najvažnijih poboljšanja je savremena "glass cockpit" kabina, koja uključuje digitalnu avioniku, dva multifunkcionalna ekrana (MFD), projektor podataka na vizir (HUD) i komande HOTAS (Hands-On Throttle-And-Stick).

Avion može biti naoružan raznovrsnim sistemima naoružanja u zavisnosti od potreba korisnika, a posebno je značajno što može biti opremljen AESA radarom (radar sa aktivnim elektronskim skeniranjem).

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>