Treći kineski nosač aviona uskoro operativan: Počeli testovi katapultiranja novih lovaca sa nosača Fudžijan

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kina ubrzano nastavlja pripreme za uvođenje trećeg nosača aviona Fudžijan u operativnu upotrebu do kraja 2025. godine. Mornarička avijacija započela je probne integracione testove sa novim palubnim lovcima Šenjang J-15T i katapultnim sistemom za poletanje (CATOBAR).

Ova vest nagoveštena je putem materijala emtitovanih na državnim kineskim medijima, koji su objavili snimke novih aviona u operacijama nadomak najnaprednijeg nosača aviona u sastavu Narodnooslobodilačke armije Kine.

Kineska državna televizija CCTV sprema da objavi novi dokumentarni film posvećen modernizaciji oružanih snaga te zemlje, čija će premijera biti usklađena sa godišnjicom osnivanja vojske. Značajan deo ovog dokumentarnog filma posvećen je Fudžijanu, ali uključuje i druge važne teme poput hipersonične rakete DF-17, dronova i nuklearnih balističkih podmornica.

Kada je reč o detaljima, prve slike novog borbenog aviona na palubi nosača prikazuju ga u poziciji za poletanje, dok se u pozadini čuje naređenje prema dostupnim prevodima—za početak poletnog manevra. Međutim, samo poletanje nije prikazano; snimak se završava prikazom senke aviona na palubi Fudžijana, što implicira da je avion već u vazduhu.

Podsetimo, novi J-15T je zvanično predstavljen na aeromitingu u Džuhaju 2024. godine kao unapređena verzija J-15A, koji trenutno operiše sa nosača aviona Liaoning i Šandong, piše Zona Militar.

Glavna prednost J-15T jeste njegova kompatibilnost sa katapultnim sistemom CATOBAR na Fudžianu, za razliku od pomenutih nosača koji koriste STOBAR sistem uz pomoć zakrivljene rampe za poletanje.

Kineska državna televizija početkom jula prikazala je i prilog o novoj modernizaciji mornaričke verzije mlaznog aviona J-15, čije starije verzije lete sa "starih" nosača PLA.

Od svog predstavljanja, kineska ratna mornarica sprovodila je različite testove na zemlji sa ovom platformom, namenjenom za operacije sa nosača Fudžian, kao i probne letove sa paluba već operativnih nosača.

Iako tačan broj letova sa ovom novom varijantom nije javno saopšten, njeno prisustvo na palubi najmodernijeg kineskog nosača svakako ukazuje na značajan napredak u razvoju—predstavljajući ključni korak ka formiranju savremene mornarice usklađene sa kineskim ambicijama za projekciju pomorske moći.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>