
Kinezi razvijaju novu leteću zver: Ovo je avion za uvežbavanje pilota mornaričke avijacije
Kineski inženjeri ne prestaju da šokiraju svetsku stručnu javnost. U poslednje vreme sva medijska pažnja posvećena je na mornaričku avijaciju i njen ukupni napredak. Pomno se prati svako testiranje sa novog nosača aviona Fudžijan sa kog će poletati najnovije verzije aviona Šenjang sa oznakom J15T, prilagođeni CATOBAR sistemu lansiranja, o čemu je pisao portal Aero.rs.
Međutim, kineski mediji su, kao pod običaju, "nehotice" prikazali su i novo čudo kineske mornaričke avijacije - novi palubni školski avion koji je u fazi razvoja i koji bi, prema prvim pretpostavkama, trebalo da bude kompatibilan sa sva tri nosača aviona koje Kina poseduje.
Trenutno, Hongdu L-15 Falkon, poznat i kao JL-10, najmoderniji je avion za naprednu obuku koji imaju Kinezi, kako u ratnoj mornarici, tako i u ratnom vazduhoplovstvu. Uveden u službu 2013. godine, ovaj model je već ostvario izvozne rezultate kroz ugovore sa trećim zemljama, poput Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Kako se vidi na objavljenim fotografijama, razvoj novog aviona – koji može biti značajno modifikovana varijanta L-15 - sprovodi kompanija Hongdu Aviation Industry Corporation. Iako je poznato da postoji mornarička verzija L-15, označena kao JL-10J, Kinezi, sudeći po slikama, rade na potpuno novom tipu aviona.
Iako trenutno nema više dostupnih tehničkih podataka, snimci zabeleženi poslednjih dana ukazuju da je avion slične veličine kao L-15, ali sa značajnim razlikama u konstrukciji. Pored ojačanog stajnog trapa, sa duplim točkom na nosnom trapu, što je tipično za avione namenjene za operacije sa nosača – ističe se i prisustvo dva vertikalna stabilizatora, što se može videti na fotografiji ispod, na kojoj se novi avion vidi u "trećem planu" (skroz desno).
Takođe se pretpostavlja da će, poput Falkona, ovaj avion imati dva motora, što je jedan od zahteva za mornaričku avijaciju, piše latinoamerički portal Zona Militar.
Na kraju, imajući u vidu tehnološki napredak kineske vazduhoplovne industrije, kao i tranzicioni proces kroz koji prolazi mornarička avijacija NOA, logično je pretpostaviti da je novi avion dizajniran za operacije sa nove generacije kineskih nosača aviona, koji prelaze sa STOBAR konfiguracije (kratko poletanje i zaustavljanje pomoću žica) na CATOBAR (katapultno poletanje), kao što je slučaj sa nosačem Fudžijan.
(Aero.rs)
Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.