Nove zvezde u britanskom timu Red Arrows: Upoznajte nove pilote poznate akro-grupe
Dva potpuno nova pilota pridružiće se britanskom akrobatskom timu Red Arrows od sledeće sezone, dok će jedna od najistaknutijih uloga u timu dobiti novog nosioca, ujedno dobro poznatog pilota.
Major - Squadron Leader - Stju Roberts prvi put se priključio Kraljevskom akrobatskom timu (RAFAT) 2022. godine, nakon uspešne karijere u jedinici Typhoon, s kojom je učestvovao u operacijama na Bliskom istoku i u istočnoj Evropi. Tokom sezone 2024. Roberts je predvodio poznati „Synchro Pair“ kao Red 6, učestvujući u atraktivnim ukrštanjima pri velikim brzinama zajedno sa Red 7.
Nakon tri godine u timu i jedne godine kao instruktor na avionu Hawk, Roberts je izabran za novog Red 10. Njegova najvidljivija uloga biće na zemlji — kao zvanični komentator nastupa — ali će ujedno upravljati i rezervnim avionom koji prati devet letelica tima na svakoj destinaciji. Deseti avion često učestvuje i u zajedničkim preletima, dok zadnje sedište koristi fotograf za snimanje formacije iz vazduha.
Roberts dodaje: „Tri godine letenja u akrobatskom timu bile su najzahtevnije, ali i najnagrađujuće iskustvo u mojoj karijeri. Leteo sam i na levoj i na desnoj strani formacije, kao i u Synchro paru, pa dobro razumem šta tim pokušava da postigne tokom zimskih treninga i letnje sezone.“
Tim Red Arrows dobiće i dva nova pilota – poručnike (Flight Lieutenants) Meta Brajtija i Krisa Dina, koji će zauzeti pozicije Red 2 i Red 3, prenosi The Aviationist.
Brajti nije novajlija na aeromiting sceni – biće prvi pilot u istoriji koji je leteo i sa Red Arrowsima i sa Typhoon Display Teamom RAF-a. Karijeru je započeo na Tornadu GR4, a 2017. godine prešao je na Typhoon, s kojim je služio na Falklandskim ostrvima i u baltičkoj misiji nadzora vazdušnog prostora. Tokom sezone 2023. Brajti je bio glavni pilot Typhoon demonstratora u čuvenoj crno-crvenoj šemi „Blackjack“.
„Kao dete sam često odlazio na aeromitinge i Red Arrows su uvek bili vrhunac svakog nastupa“, rekao je Brajti. „Još tada sam znao da zauzimaju posebno mesto u britanskom identitetu. Kad sam prvi put seo u mali avion, oduševila me je preciznost formacijskog letenja. Najlepši deo ovog posla je kada vidite osmehe ljudi koji gledaju vaše nastupe.“
Sličan put imao je i poručnik Kris Din – karijeru je počeo na Tornadu GR4, a kasnije prešao na Typhoon FGR4. Između dve faze službovanja bio je deo razmene sa američkom mornaricom, gde je u eskadrili VFA-122 “Flying Eagles” naučio da upravlja F/A-18E/F Super Hornetom, a kasnije i sam postao instruktor na tom avionu.
Din je ranije bez uspeha pokušavao da se priključi timu, pa je ovogodišnji izbor dočekao s oduševljenjem: „Prošle godine sam bio razočaran što nisam prošao selekciju, pa je sada osećaj zaista neverovatan.“
Oba nova pilota istakla su da im prelazak sa tehnološki naprednog Typhoona na znatno jednostavniji Hawk T1 predstavlja veliki izazov. Red Arrows koriste Hawk T1 još od 1979. godine i sada su jedina RAF jedinica koja ga još uvek leti, dok su trenažne jedinice prešle na moderniji Hawk T2.
„Prelepo je vratiti se u kokpit jednostavnog, ali izuzetno zabavnog aviona“, rekao je Din. „Leteli smo nekoliko puta na zadnjem sedištu tokom završnih nastupa sezone 2025. i tada smo prvi put stvarno osetili da ćemo uskoro i sami biti deo tima.“
Brajti dodaje: „Leteti ponovo na Hawku je divno iskustvo – to je sjajan mali avion. U početku je bilo neobično leteti bez modernih pomagala, poput ‘head-up’ displeja, ali veština se brzo vraća. U poređenju sa savremenim borbenim avionima, Hawk zahteva više čistog pilotiranja i osećaja – pravi povratak osnovama letenja.“
Red Arrows će nastaviti da koriste svoje čuvene crvene Hawk T1 avione najmanje do 2030. godine, dok se razmatra potencijalni naslednik. RAF trenutno istražuje brojne opcije, od modernizovanih trenažnih aviona do potpuno novih platformi, ali odluka još nije doneta.
Do tada, tim će nastaviti da leti svojim prepoznatljivim jarko crvenim avionima koji su simbol britanskog vazduhoplovstva više od četiri decenije.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.