Staklena krila ruskog stealth aviona: Broj aviona Sukhoi Su-57 u sastavu VKS zabrinjavajući

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Njegova silueta je zastrašujuća. Njegova supermanevrabilnost na svakom aero-mitingu u svetu oduzima dah, naročito kada se zna da za njegovim komandama sedi čovek koji je odavno napunio 60 godina.

Njegova cena je za mnoge zemlje više nego prihvatljiva. Njegova upotrebna vrednost se već tri godine intenzivno (baš kao i drugim avionima iz porodice Suhoj) dokazuje na prvoj liniji fronta. Ali - ovog aviona jednostavno - nema dovoljno. Pogađate: radi se o stealth avionu Ruskih vazduhoplovno-kosmičkih snaga Sukhoi Su-57.

Sukhoi Su-57 Dubai Air Show Foto: Alexander Melnikov / Sputnik / Profimedia

Osmišljen kao simbol tehnološkog napretka i vazdušne dominacije, Sukhoi Su-57 u današnjem trenutku više liči na nevidljiv avion (da budemo precizni - ne tako dobro vidljiv -  jer ga nema dovoljno).

Za razliku od zapadnih proizvođača aviona četvrte i pete generacije koje se javno hvale brojem proizvedenih aviona i ekspresno ih šalju dalje, Ruska Federacija i dalje krije koliko je ovih aviona proizvela.

Sukhoi Su 57 Foto: Tanjug/AP

Prema proceni portala Simple Flying, broj proizvedenih Su-57 letelica je znatno manji nego što se nekad javno najavljivalo. Prema podacima iz drugih izvora, do decembra 2023. Rusija je imala tek 32 Su-57, uključujući 10 prototipova. Međutim, ne radi se o velikom broju u odnosu na ambiciozne planove koji su predviđali da Rusija do 2027. proizvede oko 76 ovih stealth aviona.

Proizvodnja ide sporije nego što se očekivalo u prvobitnim planovima, što je normalno: rat u Ukrajini je apsolutni prioritet. Tempo proizvodnje bi mogao ugroziti ranije zacrtane ciljeve. Razlozi za usporenu proizvodnju su višestruki: tehnološki izazovi, finansijska opterećenja, kao i međunarodne sankcije koje ometaju lanac snabdevanja.

Sukhoi Su 57 Foto: Shutterstock

Neki analitičari ističu da Rusija možda neće moći da ispuni ni sopstveni cilj od 76 aviona do 2027. u svojoj floti zbog tih problema: tokom 2024. uspeli su da svojim jedinicama dostave tek šest letelica ovog tipa.

Pitanje je i da li će prvi međunarodni kupci (a u toj ulozi se iznova ponavlja ime Alžira) dobiti svoje avione na vreme. Sve u svemu, iako Su-57 predstavlja tehnički vrlo napredan borbeni avion, trenutni broj proizvedenih letelica pokazuju da stvarna proizvodna moć Rusije za ovaj tip aviona nije toliko velika kao što se u propagandi ponekad sugeriše.

Sukhoi Su 57 Foto: Shutterstock

Rostek, državna korporacija zadužena za izvoz aviona na strana tržišta i ove godine će tokom sajma Dubai Airshow ponosno pokazivati eksport verziju Su-57, kao i značajno obnovljeni Jak-130M, napredni avion za obuku pilota "četvrte i pete generacije", ali koji bi potencijalni kapaciteti što se tiče izvoza mogli biti zadovoljeni ostaje veliki znak pitanja.

Ne samo zbog sankcija i prenapregnutosti proizvodnje u ovoj zemlji koja još uvek koliko toliko uspeva da podmiri "zamene" na prvoj borbenoj liniji. Tu je i sve manji broj inžinjera koji zaista mogu da naprave avione kao što je Su-57. Na ovo ukazuje i nedavno objavljena analiza na portalu Flight Global u kojoj se upravo ukazuje na činjenicu da mladi ruski inženjeri i dalje masovno uspevaju da pronađu način da nastave život na zapadu, gde im se nude na kraju krajeva - značajno veća primanja. 

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>