• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Orban zadovoljan: Aerodrom Budimpešta ponovo većinski u vlasništvu države, VINCI dobio koncesiju na 55 godina

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ponovno preuzimanje aerodroma, prodatog privatnim firmama srednim 2000-ih godina, dugo je bio cilj aktuelne mađarske vlasti predvođene premijerom Viktorom Orbanom

  • 0
Fotografije aerodroma Budimpešta, aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Kompanija VINCI Airports će zajedno sa mađarskim investicionim fondom Corvinus preuzeti aerodrom u Budimpešti.

U jučerašnjem saopštenju francuske kompanije kojoj je dodeljena i koncesija aerodroma Nikola Tesla u Beogradu (BEG) već daleke 2018. godine, navodi se da su VINCI Airports i Corvinus zajedno potpisali ugovor o preuzimanju upravljanja aerodromom Franc List u Budimpešti (BUD) od konzorcijuma kompanija AviAlliance, Malton i CDPQ.

Najveće vazdušno čvorište u Mađarskoj kupljeno je za 3,1 milijardu evra, a dva nova vlasnika naslediće i dug od 1,2 milijarde.

Vlasnička struktura sada je drugačija. Mađarski investicioni fond zadržaće 80% udela u vlasništvu aerodroma dok će VINCI Airports posedovati ostalih 20%. Uprkos tome, za upravljanje aerodromom biće zadužen Vinci čiji će menadžment rukovoditi vazdušnom lukom sve do 2080. godine.

Ponovno preuzimanje aerodroma, prodatog privatnim firmama srednim 2000-ih godina, dugo je bio cilj aktuelne mađarske vlasti predvođene premijerom Viktorom Orbanom.

Fotografije aerodroma Budimpešta, aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Prema saopštenju mađarskog ministarstva nacionalne ekonomije, vlasništvo na aerodromom pitanje je suvereniteta zemlje zbog njegove strateške važnosti, preneo je AIRportal. Franc List je glavna arterija ekonomije i prema oceni ministarstva njegova privatizacija 2005. godine bila je "istorijski kriminal".

Plan za buduće poslovanje aerodroma za sada nije poznat. Prema pisanju mađarskog portala, biznis plan budimpeštanskog aerodroma biće predstavljen javnosti u julu na konferenciji za medije koju će organizovati Vinci i ministarstvo nacionalne ekonomije.

Vlasnička struktura ovog vazdušnog čvorišta često se menjala u prethodnih dvadeset godina. Većinsko vlasništvo nad aerodromom prodato je britanskom BAA International 2005. godine da bi kasnije došlo u ruke nemačke građevinske firme Hochtief. Ova kompanija kasnije je odustala od upravljanja aerodromima te Franc List preuzima AviAlliance.

Sve do potpisivanja ugovora sa VINCI Airports i Corvinus, AviAlliance posedovao je 55,44% aerodroma, 23,33% vlasništva imao je Malton dok je ostatak udela u budimpeštanskoj vazdušnoj luci imao kanadski penzioni fond Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), piše AIRportal.

Aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

O povratku aerodroma u vlasništvo države već dugo se spekuliše. Evropska komisija odobrila je aranžman sa VINCI Airports sredinom decembra prethodne godine.

VINCI Airports danas upravlja velikim brojem aerodroma u Evropi, a u portfoliju kompanije nalaze se vazdušna čvorišta u Portugalu, Ujedinjenom Kraljevstvu, Francuskoj ali i Srbiji.

VINCI Airports preuzeo je dvadesetpetogodišnju koncesiju aerodroma Nikola Tesla u Beogradu krajem 2018. godine, obavezavši se da investira 732 miliona evra u infrastrukturu i u državni budžet uplati 501 milion evra.

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Beograd: Airbus A320, A320neo i Embraer E195

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>