• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ambiciozni planovi aerodroma u Budimpešti: Novi terminal do 2032. godine, pruga i preko 20 miliona putnika

Vreme čitanja: oko 2 min.

Od prethodnih planova modernizacije postojećeg Terminala 1 izgrađenog za vreme Hladnog rata za sada se odustalo. Planira se izgradnja Terminala 3 vrednog dve milijarde evra

  • 0
Fotografije aerodroma Budimpešta, aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Aerodrom Ferenc List u Budimpšeti nedavno je prešao u ruke mađarskog investicionog fonda Corvinus i VINCI Airports. Dve strane predstavile su ambiciozne planove rasta vazdušnog čvorita u Budimpešti i najavile investicije u infrastrukturu vredne više milijardi evra.

Na konferenciji za medije u utorak 9. jula, ministar za ekonomski razvoj Mađarske Marton Nagi izjavio je da će na aerodromu biti konstruisan potpuno novi Terminal 3. Očekuje se da će ovaj objekat biti otvoren 2032. godine kao i da će njegova izgradnja koštati dve milijarde evra.

Od prethodnih planova modernizacije postojećeg Terminala 1 izgrađenog za vreme Hladnog rata za sada se odustalo. Generalni direktor Vinci Concessions i predsednik VINCI Airports Nikolas Notbart izjavio je na konferenciji da ovaj terminal nije adekvatan za efikasno obavljanje saobraćaja.

Umesto ponovnog otvaranja Terminala 1, VINCI će zajednosa fondom Corvinus proširiti postojeći Terminal 2 u prvoj fazi kako bi obezbedio dodatne kapacitete.

Aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Aerodrom u Budimpešti bi prema svemu sudeći uskoro trebao da dobije i železničku vezu sa gradom. Najavljena je izgradnja pruge do samog terminala kao i rekonstrukcija puta do aerodroma, a ovi infrastrukturni radovi vredni su milijardu evra, preneo je AIRportal pozivajući se na izjave zvaničnika.

U naredna dva meseca očekuje se idejno rešenje za povezivanje aerodroma železničkom prugom.

Fotografije aerodroma Budimpešta, aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Planovi za izgradnju novog terminala i pruge su tesno vezani za projekcije rasta aerodroma u Budimpešti. Prema vladinoj proceni, putnički saobraćaj bi mogao da poraste sa sadašnjih 15 miliona na 18,5 miliona do 2028. godine, na skoro 20 miliona do 2030. godine.

Do 2040. godine očekuje se da bi aerodrom u Budimpešti mogao da opslužuje i do 25 miliona putnika uz paralelno povećanje teretnog prometa.

Aerodrom Budimpešta Foto: Shutterstock

Kao što je portal Aero.rs već objavio, aerodrom Franc List u Budimpešti odnedavno je ponovo u većinskom vlasništvu države, ali je kompanija VINCI Airports, koja ima pravo na 55 godina koncesije uz 20 odsto vlasništva nad aerodromom, obezbedila svoj menadžment.

Novi direktor aerodorma u Budimpešti postao je Fransoa Berizo - francuski biznismen koji je do sada upravljao aerodromom Nikola Tesla u Beogradu.

(Aero.rs)

Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>