Vreme čitanja: oko 2 min.
Helsinki i Bordo žele da se povežu sa Beogradom, Sarajevo na meti Berlina
Vreme čitanja: oko 2 min.
Bordou nedostaju veze sa istočnom Evropom, a uskoro će biti pogođen odlaskom Ryanaira, koji će obustaviti četrdeset ruta sa ovog francuskog aerodroma
Aerodromi širom Evrope nastoje da uspostave nove letove ka glavnim gradovima bivše Jugoslavije, dok se spremaju za predstojeću godišnju konferenciju Routes World u Bahreinu.
Aerodromi u finskoj prestonici Helsinkiju i u Bordou na jugozapadu Francuske pokazali su interesovanje za letove ka Beogradu. Srpska prestonica već ima veze sa Parizom, Lionom i Nicom u Francuskoj, a prošle godine je bila povezana i sa Marsejom.
Bordou nedostaju veze sa istočnom Evropom, a uskoro će biti pogođen izlaskom Ryanaira, koji će obustaviti četrdeset ruta sa ovog francuskog aerodroma.
S druge strane, Air Serbia je pokrenula letove ka Helsinkiju u leto 2019. godine. Međutim, ta linija je obustavljena početkom pandemije koronavirusa u martu 2020. godine i nikada nije obnovljena.
Aerodrom u Berlinu je identifikovao Sarajevo kao neobrađenu rutu sa visokim potencijalom. Dva glavna grada su poslednji put bila povezani od juna 2019. do januara 2020. godine preko nemačkog avio-prevoznika Germanwings.
Sam Aerodrom Sarajevo je naveo Berlin kao destinaciju od strateške važnosti i, kako navodi EX-YU Aviation, nada se da će obezbediti letove ka nemačkoj prestonici putem tekućeg tendera za subvencije za uvođenje novih ruta, koji je pokrenula Turistička zajednica Kantona Sarajevo.
Aerodrom u trećem najvećem gradu Turske, Izmiru, izrazio je nadu da će obezbediti letove ka Zagrebu. Nedavno proširenje ruta iz Izmira je postiglo uspeh na Balkanu, sa novim letovima ka gradovima kao što su Priština, Sarajevo, Podgorica, Tirana i Tivat.
Aerodromi u Izmiru i Zagrebu su delimično ili u potpunosti pod upravom turskog TAV-a, što daje dodatni podsticaj za uvođenje letova između njih.
Ranije ove godine, Zagreb je povezan sa drugim aerodromom u Turskoj - Istanbul Sabiha Gokcen - preko avio-kompanije Pegasus Airlines, čime je dopunjena linija Turkish Airlines-a iz glavnog aerodroma u Istanbulu, koja je ove godine zabeležila povećanje broja letova.
Hermes Airports, operater aerodroma Larnaka i Pafos na Kipru, naveo je da cilja letove ka Ljubljani, jer se fokusira na zatvaranje postojećih praznina u povezivanju sa evropskim prestonicama.
Marija Kouroupi, direktorka razvoja avijacije, marketinga i komunikacija u Hermes Airportsu, istakla je Ljubljanu kao strateški cilj. Slovenija je poslednji put imala letove za Kipar 2007. godine, kada je Adria Airways obavila ukupno sedam povratnih letova ka Larnaki u julu i avgustu te godine.
Aerodrom u Lionu, koji se nalazi u drugom po veličini gradu u Francuskoj i opslužuje drugo najveće tržište u zemlji sa osam miliona ljudi, traži letove ka Skoplju ili Prištini. Aerodrom u Lionu je deo zajedničkog poduhvata sa turskim Limakom koji upravlja Aerodromom u Prištini.
Wizz Air širi svoje operacije iz Liona, pokrećući letove ka Sofiji i Klužu ove zime. Ovaj aerodrom je baza za easyJet i Transavia France.
Među aerodromima i avio-kompanijama iz bivše Jugoslavije, nekoliko njih će učestvovati na predstojećoj konferenciji Routes World. Među njima su Air Serbia, Croatia Airlines i ETF Airways, kao i aerodromi u Beogradu, Dubrovniku, Ohridu, Podgorici, Skoplju, Tivtu, Zadru i Zagrebu.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.