![KLM Boeing 737 Inbox KLM Boeing 737 Inbox](https://xdn.tf.rs/2024/07/23/klm-boeing-737-670x447.jpg)
KLM upozorava da će aerodrom Schiphol postati najskuplji na svetu za avio-kompanije
Holandski nacionalni avio-prevoznik KLM izrazio je zabrinutost zbog najavljenog povećanja cena na aerodromu Schiphol, što bi moglo ovaj aerodrom učiniti najskupljim na svetu za avio-kompanije. Naime, planirana korekcija cena u 2025. godini uključuje povećanje taksi za čak 41%, što znači da će avio-kompanije od 2027. godine morati da plaćaju dodatnih 15 evra po svakom odlazećem putniku.
Generalna direktorka KLM-a, Marjan Rintal, izjavila je da su ova povećanja “nerazumna i nepromišljena”. Ona je naglasila da je nefer da aerodrom troškove vezane za prethodne gubitke i pandemiju COVID-19 prebacuje isključivo na avio-kompanije, što će se negativno odraziti na konkurentnost Schiphola kao međunarodnog čvorišta. “Ovakva politika ugrožava ulogu Schiphola kao čvorišta, povezanost Holandije sa svetom i stabilnost naše ekonomije,” izjavila je Rintal a prenosi TravelRadar.
Schiphol, koji predstavlja glavnu bazu KLM-a i važan deo partnerstva sa Air France-om, već se suočava sa posledicama ove odluke. Sa svoje strane, aerodrom je obećao da će uložiti 100 miliona evra u vidu dobrovoljnog doprinosa kako bi se ublažile posledice povećanja takse i održao trenutni kapacitet putnika. Dodatno, u planu je smanjenje naknada za tiše avione, kao deo strategije za smanjenje zagađenja bukom.
Finansijski direktor Kraljevske grupe Schiphol, Robert Carsouw, obrazložio je razloge ovih povećanja. Prema njegovim rečima, “Povećanje taksi je neophodno kako bi se ulagalo u kvalitet i održivost na aerodromu, unapredile usluge za avio-kompanija i putnika, i obezbedili dostojni uslovi rada za sve zaposlene na Schipholu.” Carsouw je dodao da će značajna poskupljenja za bučnije avione, kao i ograničenje noćnih letova, doprineti smanjenju buke, što će pozitivno uticati na okolinu.
![Amsterdamski aerodrom Schiphol Amsterdamski aerodrom Schiphol](https://xdn.tf.rs/2020/09/02/amsterdamski-aerodrom-schiphol-3-460x0.jpg)
osnovan je 1916. godine kao vojni aerodrom, a prvi civilni let obavljen je 1920. godine. Nakon Drugog svetskog rata, aerodrom je obnovljen i od tada se konstantno širio kako bi postao jedno od najvećih i najprometnijih čvorišta u Evropi.
Prvi let KLM-a sa Schiphol-a obavljen je 1920. godine na relaciji London-Amsterdam, a već do 1930-ih KLM je leteo do Azije, što ga je učinilo prvom evropskom avio-kompanijom sa interkontinentalnim letovima. Tokom godina, KLM je ostao sinonim za aerodrom Schiphol, koji je i danas njegovo najvažnije čvorište. Schiphol služi kao centar za više od sedamdeset aviokompanija, ali KLM ima najveći udeo u saobraćaju.
Ova situacija posebno pogađa KLM jer, kao najveći korisnik aerodroma, bilo kakve promene koje smanjuju broj letova drastično bi uticale na prihod aerodroma. Sa sve većim troškovima i nadolazećim ograničenjima, mnogi se pitaju kakva će biti budućnost ovog čvorišta i da li će Schiphol uspeti da zadrži svoju ključnu ulogu u evropskoj avio-industriji.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.