Vreme čitanja: oko 1 min.
Zbog magle na Aerodromu Nikola Tesla jutros preusmereno više letova
Vreme čitanja: oko 1 min.
Da bi neki avion sleteo na aerodrom opremljen za sletanje u uslovima slabije vidljivosti, pored opreme koju treba da poseduje mora da ima i sertifikovanu posadu za određenu kategoriju
Jutros 9. novembra, je zbog magle na Aerodromu Beograd preusmereno viśe letova iako je Aerodom Nikola Tesla opremljen sistemom za instrumentalno sletanje ILS (Instrument Landing System) kategorije CAT IIIb (minimalna horizontalna vidljivost za ILS CAT IIIb obično je između 75 i 150 metara).
Da bi neki avion sleteo u tim uslovima potrebno je i da pored opreme koju treba da poseduje, posada bude sertifikovana za određenu kategoriju. Pošto turbo-prop avioni poput ATR-72 imaju CAT I, četiri leta iz Bukurešta, Tirane, Soluna i Sofije su bili prinuđeni da preusmere svoje letove ka alternativnim aerodromima u Nišu i Sofiji. Sva četiri aviona su nešto posle 10 časova sletela na beogradski aerodrom. Ovo kašnjenje u jutarnjem talasu će značajno uticati na red letenja ATR flote Er Srbije danas ceo dan.
Pored preusmerenja ATR-ova, ono što čudi, je i divert aviona A333, Hainan Airlinesa na letu HU7969 iz Pekinga, koji je preusmeren za Beč. To nije prvi put da avioni ove kompanije preusmere let zbog slabije vidljivosti na BEG iako je avion opremljen za sletanje na aerodrome opremljene sa CAT IIIb. Avion kineske kompanije će sletiti iz Beča na Aerodrom u Beogradu oko 11:30h.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.