Svi aerodromi u EX-YU prestonicama beleže rast u februaru osim jednog: Otkrijte zašto
Svi aerodromi u glavnim gradovima bivše Jugoslavije zabeležiće porast u toku februara - osim jednog. S obzirom na to da je drugi mesec u godini uvek "najsporiji" za avioindustriju, ovo treba računati za veliki uspeh.
Na mesto vodećeg avio-prevoznika na ovom tržištu vraća se mađarska niskotarifna kompanija Viz Er (Wizz Air), koja će imati nekoliko stotina sedišta više u ponudi od Er Srbije.
Aerodrom u Beogradu imaće najviše raspoloživih sedišta na redovnim letovima u februaru: ukupno 653.254. Ova cifra predstavlja povećanje od 0,3% u odnosu na 2024. godinu, navodi Ex-Yu Aviation.
Viz Er ostaje glavni „krivac“ za sporiji rast, dok će izostanak Britiš Ervejsa (British Airways), kao i smanjenje broja letova Katar Ervejsa (Qatar Airways) sa deset na sedam nedeljno, takođe imati uticaj.
Srpska nacionalna kompanija će zadržati poziciju najvećeg prevoznika, sa udelom od 50,9% u ukupnom kapacitetu na aerodromu.
Zagreb je drugi po veličini sa 361.812 raspoloživih sedišta na redovnim letovima tokom meseca, što predstavlja povećanje od 7,3% u odnosu na prethodnu godinu.
Kroacia Erlajns (Croatia Airlines) će zadržati poziciju najvećeg prevoznika na aerodromu sa 42% raspoloživog kapaciteta, dok je irski Rajaner (Ryanair) drugi sa 27,7% ukupnog broja sedišta.
Aerodrom u Skoplju beleži povratak rasta, sa 216.180 sedišta u februaru, što je povećanje od 1%. Viz će smanjiti kapacitet za 5,1%, odnosno 6.278 sedišta, ali će i dalje imati udeo od 54,2%, dok je Pegazus Erlajns (Pegasus Airlines) drugi sa udelom od 13,6%.
Aerodrom u Prištini će imati 214.082 raspoloživa sedišta, ali mnogi letovi koji se prodaju isključivo preko turističkih operatera i smatraju čarterima nisu uključeni u ukupni kapacitet. Ako se uzmu u obzir samo sedišta na redovnim letovima, aerodrom beleži povećanje kapaciteta od 8% u odnosu na prethodnu godinu. Izižet (easyJet) ima najveći broj redovnih sedišta, sa udelom od 22,4%, ispred Viza koji ima 20,7%.
Aerodrom u Sarajevu ima 142.466 redovnih sedišta na tržištu u februaru, što predstavlja povećanje od 39% u odnosu na 2024. Pegazus Erlajns, koji je povećao kapacitet za 28,8% u odnosu na prethodnu godinu, najveći je prevoznik sa udelom od 18,3%, dok je Turkiš Erlajns (Turkish Airlines) drugi sa 14%. Glavni razlog za snažan rast je Rajaner, koji je dodao 12.096 dodatnih sedišta.
Aerodrom u Podgorici ima 112.528 sedišta na redovnim letovima u februaru, što je povećanje od samo 0,1% u odnosu na 2024. Glavni razlog sporog rasta je ukidanje nekoliko linija Rajanera, koji je smanjio kapacitet za 56,1% ili 7.632 sedišta. Turkiš je najveći prevoznik sa 23,5% ukupnog kapaciteta, dok je Er Montenegro (Air Montenegro) uspeo da se pozicionira kao drugi najveći sa 18,1%.
Na kraju, Aerodrom u Ljubljani ima 102.780 raspoloživih sedišta ovog februara, što je smanjenje od 9,2% u odnosu na prethodnu godinu.
Izostanak Britiš Ervejsa (British Airways), kao i smanjenje broja letova Er Fransa (Air France) i kompanije Flajdubai (Flydubai), uticali su na rezultate. Turkiš Erlajns će biti najveći prevoznik sa 19,5% kapaciteta, ispred Lufthanse sa 16,4% zaključuje Ex-Yu Aviation News.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.