Aerodromi bivše Jugoslavije opslužili 36 miliona putnika u 2024. godini
Aerodromi na prostoru bivše Jugoslavije zabeležili su značajan rast u 2024. godini, opslužujući ukupno 36 miliona putnika, što je povećanje od 3,4 miliona u odnosu na prethodnu godinu. Devet aerodroma postiglo je rekordan broj putnika, dok su manji aerodromi i dalje ispod nivoa iz 2019. godine, pre pandemije, piše ExYuAviationNews.
Rekordne brojke za vodeće aerodrome
Među aerodromima koji su zabeležili najprometniju godinu u istoriji su Beograd, Zagreb, Priština, Split, Skoplje, Dubrovnik, Sarajevo, Podgorica i Zadar. Beogradski aerodrom ostao je najprometniji u regionu sa 8,36 miliona putnika, dok je Priština zabeležila najbrži rast, dodajući 657.598 putnika u odnosu na 2023. godinu. Istovremeno, Dubrovnik je prestigao Skoplje na listi najprometnijih aerodroma, dok je Sarajevo nadmašilo Podgoricu.
Sa druge strane, aerodromi poput Tuzle, Niša i Ohrida beleže pad broja putnika. Tuzla je pretrpela najveći gubitak, izgubivši 374.894 putnika, što je posledica zatvaranja baze kompanije Wizz Air.
Hrvatska dominira regionalnim tržištem
Hrvatska je zadržala poziciju lidera među avio-tržištima bivše Jugoslavije, sa preko 13 miliona putnika na svojim aerodromima, što je povećanje od 1,8 milionau odnosu na prošlu godinu. Aerodromi u Zadru, Dubrovniku i Splitu predvodili su rast zahvaljujući povećanom interesovanju turista i dodatnim linijama.
Er Srbija pretekla Wizz Air
Na polju avio-kompanija, Er Srbija je preuzela titulu najvećeg prevoznika u regionu po kapacitetu sedišta, pretekavši Wizz Air, koji je pretrpeo značajan pad zbog problema sa motorima Pratt & Whitney. Ovi problemi doveli su do prizemljenja dela flote i gubitka više od 1,2 miliona sedišta u regionu.
U međuvremenu, Ryanair je zabeležio najbrži rast, povećavši kapacitet za 1,5 miliona sedišta, čime se približio Wizz Air-u. Na listi najznačajnijih avio-kompanija u regionu, Pegasus Airlines je po prvi put ušao u prvih deset, pretekavši Eurowings.
Iako su manji aerodromi poput Niša, Tuzle i Rijeke i dalje ispod nivoa iz 2019. godine, veći aerodromi u regionu nastavljaju sa rastom i širenjem mreže destinacija. Očekuje se da će 2025. godina doneti nove izazove, ali i prilike za dalji razvoj avijacije na prostoru bivše Jugoslavije.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.