Komplikuje se proces razgraničenja aerodroma Podgorica na civilni i vojni deo

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Višegodišnji proces fizičkog razgraničenja civilnog Aerodroma Podgorica od Vojnog aerodroma “Knjaz Danilo” u Golubovcima još nije završen, a sada ga dodatno može iskomplikovati činjenica da Ministarstvo odbrane Crne Gore (MO), koje upravlja vojnim aerodromom, ispituje mogućnost da potencijalni strani partner na mestu gde treba da bude "granica", gradi novi hangar u kome bi bio servisni centar za generalnu avijaciju i helikoptere.

Turska kompanija Gerneral Aviation Center – GAC (GENEL HAVACILIK A.S) iz Istanbula, predočila je tu inicijativu pre dve godine MO, na prostoru na kom treba fizički odvojiti kompleks civilnog od kompleksa vojnog aerodroma.

Dobro upućeni izvori podgoričkih Vijesti tvrde da u Aerodromima Crne Gore (ACG), navodno sumnjaju da bi se objekat koji bi GAC izgradio eventualno u budućnosti mogao pretvoriti u terminal za generalnu ili kargo avijaciju, čime se sada isključivo bavi ovo državno preduzeće. Ovo javno preduzeće je i zvanično protiv takve mogućnosti.

Aerodrom Podgorica Foto: Shutterstock

S druge strane, kao zastupnik GAC-a u Crnoj Gori nastupa kompanija Montenegro Defence Industry (MDI), a njen direktor Zoran Damjanović, kaže da kompanija nema nameru da pruža aerodromske usluge bilo kog tipa.

I u Ministarstvu odbrane Crne Gore su odgovorili da je netačno da oni pristaju “na biznis-plan potencijalnog stranog poslovnog partnera, koji bi ugrozio poslovne interese drugog crnogorskog državnog preduzeća, kompanije Aerodromi Crne Gore”, navode Vijesti.

Aerodrom Podgorica Foto: Shutterstock

Radni tim koji su činili predstavnici Ministarstva odbrane, Vojske Crne Gore, Aerodroma Crne Gore, ACV i Ministarstva saobraćaja, predstavi je model razgraničenja koji "ne remeti funkcionalnost kako vojnog, tako i civilnog operatera na aerodromu u Podgorici”. U Ministarstvu odbrane tvrde da razgraničenje civilnog i vojnog aerodroma “nema nikakve veze sa potencijalnom saradnjom sa bilo kojom kompanijom na vojnom aerodromu”, već je to obaveza koju je ACV kao regulator, nametnuo Aerodromu Podgorica, te da rokovi koje je ACV ostavio da se ovaj postupak razvrši, još nisu istekli.

Problem se, zapravo, "vuče" već pune dve godine, s obzirom na to da je tadašnji ministar odbrane Filip Adžić, sastao sa vlasnikom GAC - Alijem Suljakom. Na sastanku s turskim partnerom, Adžić je rekao da je "zadovoljan inicijativama koje donose benefite za Vojsku Crne Gore i državu, posebno kada one otvaraju mogućnosti za zapošljavanje lokalnog stanovništva". Istovremeno, Suljak je istakao da Crna Gora "ima sjajne predispozicije za osnivanje servisa za održavanje vazduhoplova".

FOD Walk Podgorica Foto: Facebook/Aerodromi Crne Gore

Ministarstvo odbrane je 19. marta ove godine od ACG tražila “da se izjasni o inicijativi za izdavanjem u dugoročni zakup urbanističke parcele 50 i dela centralne stajanke na Vojnom aerodromu “Knjaz Danilo” na kojem bi (GAC) realizovao komercijalne aktivnosti za potrebe ove kompanije i izgradio hangar u kome bi se, između ostaloga, vršilo servisiranje helikoptera MO i MUP-a”.

GAC je ovlašćeni serviser za deo helikoptera iz proizvodnog programa kompanije Bell Helicopters kakvi lete u Vazduhoplovstvu VCG, odnosno Aviohelikopterskoj jedinici MUP-a. Osim toga, GAC je ovlašćeni serviser i za više tipova poslovnih aviona iz proizvodnog programa proizvođača Bombardier, Daso, Hoker i Cesna te manjih američkih proizvođača Nekstant i Eklips.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>