Vlada CG razmatra koncesiju Tivta i Podgorice: Crnogorski aerodromi uskoro u rukama stranaca?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Tri strana koncesionara su navodno zainteresovana za upravljanjem aerodromima u Podgorici i Tivtu

Aerodromi Crne Gore

Tivatski i podgorički aerodromi uskoro bi mogli da budu dati u koncesiju nakon što je Vlada Crne Gore odlučila da se ponovo razmotri model javno-privatnog partnerstva. Nekoliko stranih kompanija navodno je zainteresovano za upravljanjem dva crnogorska aerodroma.

Državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Crne Gore Pavle Tripković je tokom gostovanja u emisiji Okvir na RTCG izjavio da Vlada trenutno vrši procenu da li je koncesija aerodroma potrebna ili ne.

On je u petak 1. decembra poručio da se trenutno analizira dokumentacija prethodnih vlada u vezi sa pitanjem koncesije i izrazio nadu da će konačna odluka biti donešena do kraja ove godine.

Salinger Igor

Prema njegovim rečima, tri strana koncesionara su trenutno zainteresovana za upravljanjem aerodromima u Podgorici (TGD) i Tivtu (TIV).

U studiju sa Pavletom Tripkovićem našao se i direktor preduzeća Aerodromi Crne Gore Vladan Drašković koji smatra da konecesija nije neophodna. Kao jedan od glavnih argumenata za davanje aerodroma u koncesiju navode se višemilionske investicije u infrastrukturu za koje Drašković smatra da preduzeće može samo da finansira.

Vlada Crne Gore je 2019. godine sprovela tender za odabir koncesionara koji bi upravljao aerodromima u Tivtu i Podgorici u periodu od 30 godina.

Jedan od uslova koncesije bio je da se na račun Vlade uplati 100 miliona evra kao i da budući koncesionar investira 200 miliona evra u razvoj aerodroma.

U poslednji krug nadmetanja ušle su tri strane kompanije.

Ukoliko Vlada odluči da sprovede proces privatizacije aerodroma biće potrebno razmotriti i zakonske uslove koji su se prema rečima sekretara Pavleta Tripkovića promenili od 2019. godine.

U prethodnih deset godina nekoliko aerodroma u regionu je promenilo upravljačku strukturu i prešlo u ruke koncesionara. Aerodromi u Beogradu, Zagrebu, Skoplju i Ohridu se nalaze pod upravom stranih kompanija dok se o sličnom modelu poslovanja trenutno intezivno pregovara i u BiH.

(Aero.rs)