Ambiciozni planovi za Nikolu Teslu: Kako koncesionar zamišlja budućnost beogradskog aerodroma
Uprkos proširenju terminala i investiranih dve stotine miliona evra, aerodrom Nikola Tesla se još uvek suočava sa ozbiljnim problemima
Beogradski aerodrom (BEG) nalazi se u koncesiji već šest godina i njime upravlja francuska kompanija Vinci..
Izvršna direktorka AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd Ana Kaluđerović, preduzeća zaduženog za kontrolisanje koncesije najvećeg regionalnog vazdušnog čvorišta prezentovala je na konferenciji SEAS 2024 održava 22. i 23. aprila u Beogradu dosadašnja dostignuća aerodroma i objavljeni su planovi za dalje povećanje kapaciteta i unapređenje usluga.
Vinci je, prema navodima AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd, do sada investirao 213,7 miliona evra u infrastrukturne radove na aerodromu u glavnom gradu Srbije. Koncesionim ugovorom predviđene su investicije od 730 miliona evra.
Proširenjem terminala, prevashodno hodnika C i dodavanje još jedne etaže radi separacije putnika, ukupna površina objekta povećana je sa 54.315 na nešto više od 92.500 metara kvadratnih od 2018. do 2023. godine.
Pored više mesta za putnike, aerodrom je obezbedio više mesta i za avione. Broj parking pozicija u 2023. godini iznosio je 38 dok je 2018. godine, kada je Vinci počeo da upravlja aerodromom, bilo dostupno 27 mesta. Količina avio-mostova povećana je sa 16 na 24 usled proširenja terminala.
Iz AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd navode da je operatvno 87 šaltera za prijavu kao i 32 gejta.
Od početka koncesije izgrađena je i nova, takozvana "umetnuta" pista 12R-30L dužine 3.500 metara. Nakon otvaranje ove uzletno-sletne staze, stara pista (12L-30R) je zatvorena i ona se trenutno rekonstruiše. Kada se građevinski radovi na njenoj obnovi završe, 12R-30L će postati rulnica.
Planovi za 2043. godinu predviđaju dalje proširenje objekata aerodroma za još skoro 9.000 metara kvadratnih, povećanje broja parking pozicija na 59 , dodavanje deset avio-mostova i još jedne platforme. Predviđa se da će beogradski aerodrom završiti 2043. godinu (poslednju godinu koncesije) sa 14,7 miliona putnika.
Uprkos proširenju terminala i investiranih dve stotine miliona evra, aerodrom Nikola Tesla se još uvek suočava sa ozbiljnim problemima. Prethodnu godinu obeležile su poplave u terminalnoj zgradi tokom oluja dok se Air Serbia žalila na neefikasnost službe zemaljskog oplsuživanja.
Putnici takođe neretko kritikuju manjak komercijalnog sadržaja i restorana.
(Aero.rs)