Direktor aerodroma Rijeka podigao cene parkinga u nebo, pa ih pod pritiskom javnosti vratio na staro
Uprava odlučila da preko noći podigne cene parkinga sa 15 na 360 evra, autobusi i taksi vozila danima išli samo do rampe, gde su ostavljali ljude sa prtljagom
Uprava međunarodnog aerodroma Rijeka (Zračna luka Rijeka - ZLR) na čelu sa direktorom Tomislavom Palalićem navukla je na sebe bes svih uposlenika u turizmu u kvarnerskoj regiji.
Razlog za takvu reakciju je, tvrde oni, nenajavljena odluka o podizanju cena parkinga na prostoru aerodroma za takozvane “visokofrekventne korisnike parkinga” - taksiste i prevoznike putnika.
Cene su skočile za 100, 200, pa čak i 1000% u odnosu na 2023, navodi riječki Novi list.
Zbog toga su taksisti i autobusi koji su do pre nekoliko dana prevozili putnike do zgrade aerodroma, odlučili proteklog vikenda da se okreću na ulasku u zonu aerodroma, pa su putnici sa prtljagom teškim i po nekoliko desetina kilograma morali da hodaju do zgrade terminala.
Traže ukidanje cenovnika i intervenciju države
Predstavnici privredne komore Primorsko-goranske županije, Udruženja hrvatskih putničkih agencija i Turističke zajednice Kvarner javno su zatražili su hitno ukidanje novog cenovnika i povratak na onaj koji je važio do pre nekoliko dana i zapretili da će zatražiti intervenciju vlade Republike Hrvatske, s obzirom na to da je država vlasnik Zračne luke Rijeka.
Odluka uprave aerodroma “ruši konkurentnost destinacije, pri čemu je dovedeno u pitanje hoće li turoperatori nastaviti poslovanje na Kvarneru”, rekla je Irena Peršić, direktorka Turističke zajednice Kvarnera.
Prema rečima predsednika Udruženja hrvatskih putničkih agencija Tomislava Faina, novi cenovnik parkiranja za prevoznike u ZLR je “posledica potpunog nerazumevanja turističkog sektora od strane uprave Zračne luke”.
Skuplje nego u LJubljani i Veneciji
Parkiranje za “česte korisnike” kao što su taksisti, šatl-busevi i autobusi, skuplje je u Rijeci nego u LJubljani ili Veneciji, navode ogorčeni privrednici, koje citira Novi list.
Prošle godine sezonska karta za taksi vozila koštala je 825 evra a sada 1.800. Godišnja pretplata za šatl prevoznike koštala je 825 evra, dok je od sad - 2.900, a jednokratni ulazak autobusa na parking naplaćivan je 15 evra, a sada - 360!
Za razliku od toga, autobus koji uđe na parking aerodroma Zadar i iskrca putnike za 15 minuta - ne plaća parking.
Palalić: Primena novih cena se odlaže do sledeće zimske sezone
Tomislav Palalić, prvi čovek aerodroma Rijeka, tvrdi da je čitava priča prenaduvana i da je namera bila da se digne medijska hajka:
"Inscenirana je situacija, promet nije bio onemogućen i tekao je normalno", rekao je Palalić za HRT, koji je dodao da ih "Turistička zajednica Kvarnera nedovoljno promoviše", što je "rezultiralo gubitkom četiri avio-prevoznika za godinu dana". On je dodao i da je sve što je urađeno - u interesu putnika, a protiv zarade u korist putničkih agencija.
Palalić je za HRT izjavio da je spreman da "vrati cene na staro pod dva uslova": Prvi uslov je da mu se pruže "dokazi da će prevoznici naplaćivati normalne cene transfera koje su sada paprene i veće od cena karata". Drugi uslov je da Turistička zajednica Primorsko-goranske županije počne da finansira prevoz na aerodrom Rijeka, kao i da ZL Rijeka učestvuje u radu Turističke zajednice, navodi Index.hr.
"Biće učinjena jedna mera gde će se primena postojeće odredbe cenovnika odgoditi do početka sledeće zimske sezone“, kazao je Palalić, a prenosi HRT.
(Aero.rs)