Odlazi li Fransoa Berzio sa mesta direktora beogradskog aerodroma: Budimpešta dobija novi menadžment

Vreme čitanja: oko 1 min.

Fransoa Berzio postao je direktor beogradskog aerodroma nakon što je isti preuzela kompanija VINCI Airports - jedan od dva nova vlasnika  aerodroma u Budimpešti

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Mađarski investicioni fond Corvinus i kompanija VINCI Airport postali su novi vlasnici budimpeštanskog aerodroma. Sa promenom vlasničke strukture menja se i menadžment, a prema pisanju mađarskih medija upravo bi direktor beogradskog aerodroma mogao da preuzme neku od vodećih pozicija u Budimpešti.

Upravni odbor i menadžment aerodroma u Budimpešti (BUD) podeno je 6. juna kolektivne ostavke nakon što je saopšteno da će kontrolu nad najvećim mađarskim vazdušnim čvorištem preuzeti Corvinus i VINCI Airports. Prema pisanju AIRportal.hu, novi direktor upravnog odbora biće Mate Loga - državni sekretar nadležan za ekonomski razvoj i nacionalne finansijske službe Ministarstva narodne privrede.

U odboru će navodno sedeti i Ferenc Antal, zamenik državnog sekretara zadužen za strateške transakcije Ministarstva nacionalne privrede, Laslo Para, predsednik Mađarske privredne i industrijske komore i Zoltan Guler, predsednik Upravnog odbora Mađarske turističke organizacije.

Prema pisanju AIRportal, sadašnji direktor aerodroma Nikola Tesla u Beogradu Fransoa Berzio treba da preuzme neku od vodećih pozicija u Budimpešti. Nije do kraja jasno hoće li se francuski profesionalac naći na mestu direktora ili će preuzeti neku drugu funkciju.

Fransoa Berzio postao je direktor beogradskog aerodroma (BEG) nakon što je isti preuzela kompanija VINCI Airports - jedan od dva nova vlasnika  aerodroma u Budimpešti.

Foto: Belgrade airport

Budimpeštanski aerodrom godinama je tokom prethodne dve decenije često menjao vlasničku strukturu, a pre preuzimanja od strane Corvinusa i VINCI Airports, vazdušnim čvorištem upravljao je konzorcijum firmi AviAlliance, Malton i CDPQ.

Vlasnička struktura sada je drugačija. Mađarski investicioni fond zadržaće 80% udela u vlasništvu aerodroma dok će VINCI Airports posedovati ostalih 20%. Uprkos tome, za upravljanje aerodromom biće zadužen Vinci čiji će menadžment rukovoditi vazdušnom lukom sve do 2080. godine.

Najveće vazdušno čvorište u Mađarskoj kupljeno je za 3,1 milijardu evra, a dva nova vlasnika naslediće i dug od 1,2 milijarde.

(Aero.rs)