Zima zaustavlja rast broja putnika na međunarodnom aerodromu Nikola Tesla
Očekuje se da će ponuđeni kapacitet aerodroma Beograd na redovnim letovima pasti za 7,9% u novembru, 11,2% u decembru i 4,7% u januaru, dok se ponovni rast očekuje od februara
Prema procenama specijalizovanih medija, aerodrom Nikola Tesla u Beogradu će verovatno prekinuti pobedonosni niz u rastu broja putnika već sledećeg meseca, što će se nastaviti tokom decembra i januara naredne godine, usled smanjenih operacija dva njegova najveća prevoznika, kompanije Air Serbia i mađarskog Wizz Aira, u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Iako aviokompanije još uvek mogu da izvrše prilagođavanja svojih zimskih mreža, očekuje se da će kapaciteti aerodroma Beograd na redovnim letovima pasti za 7,9% u novembru, 11,2% u decembru i 4,7% u januaru, dok se ponovni rast očekuje od februara nadalje, navodi EX-YU Aviation.
Prošle zime, Air Serbia je imala ambiciozan raspored tokom prva tri meseca, pre nego što je suspendovala nekoliko ruta i smanjila frekvencije. Ove zime, aviokompanija planira skromniji raspored, koji će biti ispod nivoa zabeleženih tokom prvog dela prošle zime, ali iznad onih registrovanih u drugoj polovini prošle zimske sezone.
Kao rezultat toga, kapacitet Air Serbia od novembra do januara biće smanjen za 4,7%. Međutim, kapacitet će rasti za 12,8% u februaru i martu 2025. u poređenju sa 2024. godinom. Ukupno, trenutni kapacitet avio-kompanije za celu zimsku sezonu je smanjen za 21.000 sedišta, ili oko 1,3%.
Većina smanjenog kapaciteta na aerodromu Beograd dolazi od Wizz Aira, koji se i dalje suočava sa inspekcijama motora na svojoj NEO floti, što će uzrokovati prizemljenje preko trideset njegovih aviona u narednom periodu. Tokom zime, niskotarifni prevoznik će smanjiti svoj kapacitet na Aerodromu Beograd za 20%, što će rezultirati uklanjanjem preko 146.000 sedišta.
Prošle zimske sezone, Aerodrom Beograd su opsluživale British Airways iz Londona Heathrowa, koji je u međuvremenu prekinuo svoje operacije ka srpskoj prestonici, kao i Arkia iz Tel Aviva, koja nije planirala letove za naredne mesece.
S druge strane, aerodrom se može pohvaliti novim prevoznicima, uključujući Sun d’Or iz Tel Aviva i China Southern Airlines iz Guangžoua. Strani prevoznici sa najvećim rastom kapaciteta sedišta za zimsku sezonu 2024/25 uključuju Air Cairo, sa dodatnih 10.572 sedišta, LOT Polish Airlines, sa dodatnih 6.070 sedišta, kao i Aegean Airlines sa dodatnih 4.524 sedišta.
(Aero.rs)