Beograd, Sarajevo i Zagreb najbrže rastući aerodromi bivše Jugoslavije u drugom kvartalu 2025.
Tokom drugog kvartala 2025. godine (april, maj i jun), aerodromi u Beogradu, Sarajevu i Zagrebu beleže najveći rast u broju zakazanih sedišta među svim aerodromima na prostoru bivše Jugoslavije. Najnoviji podaci pokazuju da će upravo ova tri aerodroma dodati najviše kapaciteta u poređenju sa istim periodom prošle godine, piše ExYuAviationNews.
Beogradski aerodrom zabeležiće najveće povećanje kapaciteta, sa ukupno 271.140 dodatnih sedišta. Glavni nosioci rasta su Er Srbija i Viz er. Nacionalni avio-prevoznik uvodi pet novih linija tokom ovog tromesečja, čime doprinosi povećanju kapaciteta za 91.487 sedišta. Viz er, s druge strane, uvodi dve nove rute i zamenjuje bazirane avione tipa Erbas A320 većim modelom A321neo, što donosi dodatnih 72.610 sedišta.
Tabela – Razlika u zakazanim sedištima (Q2 2025 vs Q2 2024):
- Beograd +271.140
- Sarajevo +192.163
- Zagreb +188.932
- Split +144.429
- Tivat +91.404
- Skoplje +89.618
- Ljubljana +75.301
- Dubrovnik +67.994
- Podgorica +58.772
- Priština +47.573
- Tuzla +45.670
- Banjaluka +36.184
- Ohrid +22.860
- Niš +13.230
- Mostar +9.612
- Pula +8.339
- Rijeka +6.252
- Kraljevo +344
- Osijek -64
- Brač -809
- Zadar -53.756
Sarajevski aerodrom takođe ostvaruje snažan rast, sa 192.163 dodatna sedišta. Najveći doprinos daje Rajaner, koji je otvorio pet novih linija i time dodao 87.026 novih sedišta. Osim toga, većina avio-kompanija koje lete za glavni grad Bosne i Hercegovine povećava frekvencije i broj sedišta, uključujući i Pegazus erlajns, koji dodaje 26.716 dodatnih mesta.
Zagrebački aerodrom beleži rast od 188.932 sedišta. Rajaner povećava kapacitet za čak 23,8% u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući većem broju frekvencija i novoj liniji, dok Kroacija erlajns beleži dodatnih 51.417 sedišta. Važno je napomenuti da novih pet linija koje Kroacija uvodi u julu neće biti deo statistike za ovaj kvartal.
Među ostalim aerodromima koji beleže značajan rast izdvajaju se i Split (+144.429), Tivat (+91.404), Skoplje (+89.618) i Ljubljana (+75.301). Rast u Splitu dolazi pretežno iz turističke potražnje u predsezoni, dok Tivat i dalje jača kao glavna destinacija na crnogorskom primorju.
Nasuprot ovim trendovima, zadarski aerodrom je jedini među većima koji beleži drastičan pad kapaciteta – čak 53.756 sedišta manje nego prošle godine. Glavni uzrok je značajno smanjenje operacija Rajanera u aprilu, koje čini većinu tog pada. Dodatni negativni uticaj dolazi od Eurovingsa i Austrijan erlajnsa, koji takođe smanjuju kapacitet, ali u znatno manjoj meri.
Očekuje se da će ukupan saobraćaj u regionu tokom drugog kvartala na većini aerodroma zabeležiti rast uz napomenu da se kapaciteti mogu menjati kako avio-kompanije prilagođavaju flotu, frekvencije i rute tokom ovo dela sezone.
(Aero.rs)