1200 Pratt & Whitney avionskih motora mora na vanredni pregled: Pronađene mikroskopske pukotine
Kompanija je saopštila da je pronašla mikroskopske pukotine u metalu korišćenom za proizvodnju diskova za turbine visokog pritiska
Svetska vazduhoplovna industrija je prošle nedelje naišla na nove turbulencije u već haotičnoj letnjoj sezoni - ovoga put u vidu faličnih avio-motora. Naime, američki proizvođač motora Pratt & Whitney je najavio opoziv 1200 motora tipa GTF PW1100G koji pogone stotine Airbusa A320neo i A321neo, prenosi Simply Flying. Opozivom su obuhvaćeni motori proizvedeni u periodu između 2015. i 2021. godine.
Kompanija je saopštila da je pronašla mikroskopske pukotine u metalu korišćenom za proizvodnju diskova za turbine visokog pritiska. Mada ovakvo stanje trenutno ne predstavlja problem po bezbednost letenja, Pratt & Whitney će privremeno demontirati 1200 pogonskih jedinica radi inspekcije i posledične popravke turbina.
Pratt & Whitney obećava da će povećati svoje kapacitete za servisiranje avionskih motora kako bi se trenutni problem sa 1200 jedinica što pre rešio. Kompanija je poručila da motori koji se trenutno nalaze u proizvodnji nisu pogođeni najnovijim problemima te da će deo njih biti "ostavljen sa strane" kako bi se mogli koristiti kao rezerva.
Prema pisanju Reutersa, trenutno je u upotrebi oko 3000 PW1100G što znači da je više od trećine proizvedenih motora falično. Među najvećim korisnicima modernih Pratt & Whitney agregata su kompanije Spirit Airlines, JetBlue Airways i Wizz Air, pokazuju podaci Ciriuma.
Proizvođač ali i njegove mušterije poslednjih godina muče veliku muku sa GTF motorima, odnosno kratkim intervalima servisiranja.
(Aero.rs)