Aero.rs EKSKLUZIVA: Poleteo prvi Boeing 767 konvertovan u Srbiji
Zavrsena prva konverzija širokotrupnog putničkog aviona Boeing 767-300 u teretnu verziju u AviaPrime Jat Tehnici
Prva konverzija širokotrupnog putničkog aviona Boeing 767-300 u teretnu verziju u AviaPrime Jat Tehnici očigledno je uspešno završena: avion koji će postati deo flote Challenge Air danas je obavio prvi let, saznaje Aero.rs što potvrđuju i ekskluzivne fotografije koje prvi objavljujemo.
Avion je poleteo sa aerodroma Nikola Tesla (BEG) tačno u 14:00 časova po lokalnom vremenu. Prema podatcima servisa za praćenje letova Flightradar24, let se odvijao preko Srbije, Crne Gore, uz jadransku obalu do Kvarnera gde je avion neko vreme "kružio" u očigledno predefinisanoj putanji na različitim visinama do 40.000 stopa (12.200 m). Usledio je povratak preko Hrvatske i Bosne i Hecegovine i sletanje na beogradski aerodrom u 16:10 iz pravca zapada.
Ovaj Boeing 767 pre nego što će biti "prodat u teretnjake" prevozio je putnike za avio kompaniju Air Canada Rouge (kao N889MF i C-FMXC). Novi korisnik, Challenge Air ga je upisao u malteški registor vazduhoplova kao 9H-CAC.
Ovo je prva konverzija jednog širokotrupnog aviona u kargo letilicu koja je obavljena u Evropi. Tehnološki zahtevan proces obavlja se u saradnji IAI - izraelskom vazduhoplovnom industrijom, konkretno firmom Bedek koja je postala svetski standard za prepravljanje putničkih u teretne avione.
Israel Aviation Industries je do sada konvertovala više od 250 putničkih aviona na tzv Bedek Special Freighter Boeing 767-200BDSF i 300BDSF standard.
Na ceremoniji upriličenoj povodom prvog "isecanja" otvora za teretna vrata u januaru ove godine, direktor Avia Prime Group, Piotr Kaczor rekao je da je "grupa sa ovim značajan korakom i napretkom uspešno ušla na tržište konverzije širokotrupnih aviona čime je obeležen početak nove etape."
„Izuzetno smo ponosni što je jedan takav gigant, kao što je Izraelska avio-industrija, video potencijal u JAT Tehnici i verovao u njega. Dugo smo se pripremali za ovo i prolazili rigorozne kontrole od strane Američkih civilnih vazduhoplovnih vlasti i izraelskog partnera", kazao je tada direktor Avia Prime.
Celokupan proces konverzije se obavlja u Beogradu, u hangarima JAT Tehnike, na dve "linije" , na preko 9,000 metara kvadratnih. Investirano više od 5 miliona evra u proširenje kapaciteta, obuke zaposlenih i nabavku nove opreme. JAT Tehnika je u ovom periodu zaposlila preko 100 novih stručnjaka koji će ojačati postojeći tim i razmeniti iskustva na ovom jedinstvenom projektu u našoj zemlji i regionu, saopšteno je tom prilikom.
(Aero.rs)