Građani se žale na buku aviona sa beogradskog aerodroma: DCV traži rešenje, problem TISAK 3Z procedura
Ova procedura predviđa da avion po poletanjuu pravcu jugoistoka, povećava visinu do 1000 stopa (330 metara) i onda pravi oštri zaokret od skoro punih 180 stepeni u penjanju, iznad naselja Ledine, Bežanijske kose, Novog Beograda i Zemuna
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije bio je juče (9.10.2023.) domaćin sastanka Radne grupe u cilju pronalska najpogodnijeg rešenja za smanjenje buke prouzrokovane operacijama vazduhoplova sa aerodroma Nikola Tesla.
"Radi razmatranja regulativnih i operativnih rešenja za smanjenje buke usled sve većeg broja žalbi građana (žitelji Bežanijske kose i Novog Beograda) sa predstavkama koje se odnose na povećanu buku vazduhoplova", navode u DCV, formirana je u septembru Radna grupa za stručnu analizu operativnih predloga izmene procedure TISAK 3Z posle inicijalnog sastanka sa predstavnicima MGSI-a, Ministarstva zaštite životne sredine, avio-komapnije Air Serbia, Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo i Aerodroma Beograd.
TISAK 3Z (čita se TISAK Three Zulu) je jedna od procedura za poletanje aviona sa beogradskog aerodroma i uključivanja na "vazdušne puteve" (koridore), jasno određena po parametrima visine, pravca i brzine aviona u određenom trenutku.
"Kaplja" koji avioni octravaju svojom putanjom može u realnim uslovima biti šira ili uža. Na primeru putanje jučerašnjeg leta JU364 Air Serbia aviona Airbus A319 za Amsterdam, vidi se da avion po odvajanju od piste (pravac 12R) skoro pa odmah pravi zaokret od skoro punih 180 stepeni i skrece u pravcu severozapada pri čemu nadleće naselja Ledine, Bežanijska kosa i delove Zemuna na visinama od nekih 300 do 1500 metara u penjanju.
Informacije će biti prikupljene uz pomoć mreže mernih uređaja za merenje buke-mikrofona koji su instalirani na različitim lokacijama po gradu, on-line aplikacije Aerodroma Beograd (Web Track),kao i detaljne analize karakteristika predmetnih letova od strane SMATSA doo, na osnovu kojih će biti odlučeno koje mere za smanjenje buke je neophodno dodatno propisati, navode u DCV.
Učesnici Radne grupe intenzivno rade na prikupljanju detaljnih informacija o letovima koji prelaze granične vrednosti buke, sa ciljem unapređenja i pokretanja novih inicijativa za pronalaženje rešenja za smanjenje buke prouzrokovane operacijama vazduhoplova, saopšteno je u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
(Aero.rs/SI)