Ukrajinski hakeri ukrali podatke Rosavijacije: Tvrde da je ruska flota u očajnom stanju, kanibališu avione

Vreme čitanja: oko 1 min.

U dokumentima koji su sada navodno u rukama Ukrajinaca pobrojano je skoro 200 incidenata koji su se dogodili u 2023. godini

Foto: Shutterstock
Hakeri ukrajinskih oružanih snaga tvrde da su upali u sistem Federalne agencije za vazdušni saobraćaj Rusije (Rosavijacija) i ukrali važne informacije iz njene baze podataka.

Prema ovim navodima, dokumenti ukazuju na navodno "katastrofalno stanje" u ruskoj avijaciji.

Ukrajinsko ministarstvo odbrane je u četvrtak 23. novembra saopštilo da su njeni hakerski timovi došli do podataka Rosavijacije koji su, kako navode, ogolili pravo stanje u ruskom sektoru civilnog vazduhoplovstva. U dokumentima koji su sada navodno u rukama Ukrajinaca pobrojano je skoro 200 incidenata koji su se dogodili u 2023. godini.

Shutterstock
Prema podacima koje je objavilo ukrajinsko ministarstvo, od januara ove godine Rosavijacija je zabeležila 185 incidenata dok je čak trećina njih klasifikovano kao opasno. Najveću glavobolju ruskim avio-kompanijama navodno su zadavali Suhoj Superjet avioni na kojima je zabeleženo 34 problema.

U Rusiji je u prvih devet meseci 2023. godine zabeleženo 150 tehničkih otkazivanja na avionima, odnosno tri puta više nego u istom periodu 2022. godine, tvrdi ukrajinsko ministartsvo. Najviše problema Rusi su imali sa motorima, stajnim trapovima i mehanizmima krila.

SAD i Evropska unija su nakon početka rata u Ukrajini uvele sankcije Ruskoj Federaciji kojima su, između ostalog, zabranili isporuku delova za avione ovoj zemlji. Održavanje letelica od strane sertifikovanih Airbus i Boeing servisa je takođe prekinuto te prevoznici ne mogu propisno da održavaju svoje avione.

Zbog toga ne iznenađuju tvrdnje Ukrajine da je je 70% ruske flote civilnih aviona prošlo kroz nesertifikovano održavanje. Nedostatak logističke podrške primorao je ruske avio-kompanije da kanibalizuju letelice, odnosno da skidaju komponenete sa određenog broja aviona i koriste ih kao zamenske delove za druge vazduhoplove.

Neovlašćeno održavanje mahom je vršeno u Iranu u servisima koji nisu licencirani od strane proizvođača, navodi se u izveštaju ministarstva.

(Aero.rs)