Ural Airlines nema planove da vrati Airbus A320 iz njive kod Novosibirska u upotrebu
Rosavijacija objavila je izveštaj o istrazi koji ukazuje da je do prinudnog sletanja aviona na njivu došlo zbog "višestrukih povreda protokola i grešaka" koje su napravili članovi posade
Zvaničnici kompanije Ural Airlines priznali su da "nemaju planove da vrate u upotrebu" Airbus A320 (RA-73805, serijskog broja 2166) koji je 12. septembra prošle godine završio u ruskom polju pšenice u Kamenki, na 185 kilometara od Novosibirska.
Dvadeset godina star Airbus A320 je saobraćao na letu U61383 iz Sočija (AER) ka Omsku (OMS) sa 167 putnika i članova posade, kada je zbog kvara na hidrauličnom sistemu avion preusmeren ka aerodromu Novosibirsk. U tom pokušaju ostao je bez goriva, pa su kapetan i prvi oficir spustili vazduhoplov - na njivu.
Mesecima nakon nesreće, kružile su informacije da će A320 poleteti kada se zemlja smrzne na zimskim temperaturama ili da će biti isečen na delove i izvučen iz polja helikopterima, o čemu ste mogli da pročitate više tekstova na portalu Aero.rs.
Ruska državna novinska agencija TASS izvestila je da je Ural Airlines potrošio 9.27 miliona rubalja (99.000 dolara) na zakup njive na koju je avio sleteo, obezbeđenje, ogradu i kontejnere, navodi portal Aerotime.
"Procenjujemo sve rizike i više smo okrenuti rešenju da ne koristimo ovaj avion u komercijalnom radu, imajući u vidu činjenicu da u trenutnim uslovima nema podršku od proizvođača Airbusa", navela je kompanija Ural Airlines u saopštenju koje je objavio ruski portal ura.ru.
Rosavijacija - ruska federalna agencija za vazdušni saobraćaj - objavila je izveštaj o istrazi koji ukazuje da je do prinudnog sletanja aviona na njivu došlo zbog "višestrukih povreda protokola i grešaka koje su napravili članovi posade".
Portal Aerotime, koji je imao uvid u deo izveštaja, navodi da su piloti usmerili Airbus ka OVB zbog kvara na hidrauličnom sistemu koji je mogao da bude otklonjen na tom aerodromu.
Piloti su se odlučili za Novosibirsk i zbog dužine piste: aerodrom u Omsku ima pistu od 2.500 m, dok Novosibirsk ima pistu od 3.000 m, a prednji stajni trap njihovog aviona nije bio upravljiv.
U izveštaju se takođe navodi da će bord Ural Airlinesa odlučiti da li će dva zamenika generalnog direktora odgovorna za bezbednost letova ostati na svojim pozicijama.
(Aero.rs)