Svi putnički avioni moraće da imaju duplu zaštitu za pilotsku kabinu: Bajden potpisao novi propis FAA
Trebaće pet do šest godina da se na postojećih 7.400 putničkih vazduhoplova ugradi dodatna barijera. Svi novi avioni moraće da je poseduju pre nego što budu uvedeni u saobraćaj
Svi vazduhoplovi u SAD ubuduće će morati da imaju dvostruku zaštitu pilotskih kabina. Ovo će, u najkraćem, biti posledica Zakona o novim ovlašćenjima Federalne uprave za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) za 2024 koji je potpisao Džo Bajden, predsednik SAD.
Zakon o novim ovlašćenjima FAA za 2024. koji zahteva postavljanje sekundarne barijere za kokpit na svim komercijalnim avionima usvojen je u Predstavničkom domu sa 387 glasova za i 26 protiv i postavljen pred predsednika, piše Simple Flying.
Prema ovom Zakonu, svi komercijalni avioni koje ubuduće budu nabavile američke kompanije moraće da imaju sekundarnu barijeru, a kompanije će morati da ugrade dodatnu zaštitu i u već postojeće letelice.
Zakon će ostati na snazi do 2028. godine, kada će Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (National Transportation Safety Board - NTSB) biti ovlašćen da produži odluke Zakona.
Odluku o ugrađivanju sekundarne barijere u putničke avione izvorno je donela komisija oformljena posle udara od 11. septembra 2001. i jedina je odluka te komisije koja nije sprovedena.
Podsetimo - 11. septembra 2001. teroristi povezani sa Al Kaidom su oteli avione na letovima dve američke kompanije - American Airlines (AA11 i AA77) i United Airlines (UA93 i UA175).
Boeing 767 American Airlinesa koji je otet tokom leta AA11 od Bostona (BOS) do Los Anđelesa (LAX) udario je u severnu kulu Svetskog trgovinskog centra (World Trade Center - WTC) u 08:46.
Petnaest minuta kasnije, Boeing 767 United Airlinesa koji je otet tokom leta UA175 na istoj ruti (BOS-LAX) udario je u južnu kulu WTC.
Istog dana, Boeing 767 American Airlinesa koji je otet na letu AA77 sa aerodroma Vašington Duls (IAD) do Los Anđelesa (LAX) zabio se u 09:36 u Pentagon i tom prilikom usmrtio sve putnike i više stotina ljudi unutar zgrade.
Četvrti oteti avion bio je Boeing 757 United Airlinesa na letu UA93 iz Nju Džersija (EWR) do San Franciska (SFO). Spekulacije u medijima danas navode da je taj vazduhoplov trebalo da se zabije u Belu kuću u Vašingtonu. Zahvaljujući borbi putnika sa otmičarima - avion nikada nije završio misiju koju su mu namenili teroristi, ali se srušio i usmrtio sve putnike, otmičare i članove posade.
Zagovornici sekundarne barijere smatraju da je takva vrsta prepreke ključna za sprečavanje budućih otmica aviona, ali i bezbednost ne samo pilota, već i posade vazduhoplova, zaključuje se u tekstu koji je objavio portal Simple Flying.
Ugrađivanje sekundarnih barijera na letelice koje se već koriste u američkim kompanijama trajaće navodi ovaj portal, pet do šest godina. Prema poslednjim dostupnim podacima, u SAD je registrovano oko 7.400 komercijalnih putničkih aviona.
(Aero.rs)