Papirologija kriva za incident na letu 1282 Alaska Airlinesa, tvrde zvaničnici Boeinga

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zbog iznošenja netačnih informacija i spekulacija Boeing bi mogao biti isključen iz dalje istrage, navodi se u reakciji NTSB

Foto: Tanjuh/AP/Lindsey Wasson

Problemi sa papirologijom su krivi za težak avionski incident u januaru na letu 1282 Alaska Airlinesa. Ovo je na brifingu za medije 25. juna izrekla jedna od direktorki u Boeingu, a njene tvrdnje razljutile su zvaničnike Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (National Transportation Safety Board - NTSB).

NTSB tvrdi da je Boeing "očigledno prekršio" pravila istrage, kao i sporazum koji je proizvođač aviona potpisao, a prema kom neće biti objavljivanja poverljivih informacija iz istrage. Zbog toga kompanija više neće imati pristup informacijama iz istrage koju vrši NTSB, javlja portal Aerotime.

Timoti LeBaron, direktor Kancelarije za bezbednost vazduhoplovstva NTSB poslao je pismo odlazećem generalnom direktoru Boeinga Dejvu Kalhunu, reagujući izjave zvaničnika te kompanije. U tom pismu on je naglasio da su  komentari tokom brifinga za medije u fabrici u Rentonu "otkrili poverljive informacije i pružili neosnovane spekulacije o mogućim uzrocima incidenta sa panelom na telu Boeinga 5. januara".

NTSB

"Deo objavljenih informacija bio je ili netačan ili nepoznat NTSB-u, a drugi deo informacija prethodno nije bio otkriven javnosti", dodao je LeBaron.

On je u svom pismu naglasio da kompanija Boeing neće biti oštrije sankcionisana, ali da bi svako dalje kršenje sporazuma koje je proizvođač aviona svojevremeno potpisao "moglo dovesti do isključenja Boeinga iz toka istrage".

U pismu Timotija LeBarona Dejvu Kalhunu, potvrđeno je da je izvršni direktor koji je govorio za medije bila Elizabet Lund, viši potpredsednik za kvalitet Boeingove jedinice za komercijalne avione.

Prema CNN-u, Lund je grupi novinara rekla da je nedostatak papirologije razlog zašto četiri vijka, ključna za držanje panela na Boeingu 737-9, nisu ponovo postavljena tokom proizvodnje aviona. Novinarima na brifingu je takođe rečeno da Boeing "veruje da je panel postavljen bez odgovarajuće papirologije".

"Činjenica da jedan zaposleni nije mogao da popuni jedan papir i da je to moglo rezultirati nesrećom bila je šokantna za sve nas", rekla je ona.

Reagujući na Lundin brifing, LeBaron je napisao u svom pismu da su samo "zvaničnici NTSB ovlašćeni da javno otkrivaju istražne informacije i, čak i tada, otkrivanje je ograničeno na činjenične informacije potvrđene tokom istrage".

(Aero.rs)

Teme