Desetogodišnja prognoza za tržište komercijalne avijacije: Airbus preuzima vođstvo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ova prognoza ističe rast tržišta u segmentu usko-trupnih aviona, pri čemu Airbus preuzima dominantnu ulogu u odnosu na konkurenciju

Foto: Tanjug/AP

Prema najnovijoj desetogodišnjoj prognozi za tržište komercijalnih aviona i MRO usluga za period od 2025. do 2034. godine, koju je objavio Aviation Week, predviđa se da će globalno biti isporučeno preko 21.900 novih komercijalnih aviona. Ova prognoza ističe rast tržišta u segmentu uskih trupova, pri čemu Airbus preuzima dominantnu ulogu u odnosu na konkurenciju.

Airbus vodi ispred Boeinga

Porodica aviona Airbus A320neo očekuje se da nadmaši Boeing 737 MAX seriju, s tim da će 70% novih aviona u narednoj deceniji pripadati ovim dvema porodicama uskih trupova. Prognoze pokazuju da će Airbus isporučiti preko 11.200 aviona, što čini 51% svih isporuka. Boeing će isporučiti više od 8.800 aviona, što predstavlja 40% globalnog tržišta. Ova dva najveća proizvođača aviona činiće čak 91% svih isporuka novih letelica u svetu tokom ovog perioda.

Foto: Shutterstock

Rast potražnje za širokotrupnim avionima

U segmentu širokog trupa, najveći broj isporuka očekuje se za Boeing 787 i Airbus A350, što odražava globalni rast potražnje za dalekometnim letovima. Iako će uski trupovi predvoditi rast svetske flote, avioni sa dva prolaza kroz kabinu će igrati važnu ulogu u povezivanju kontinenata i trans-kontinentalnim letovima.

Očekivani rast globalne flote

Prognoza pokazuje da će globalna flota komercijalnih aviona rasti po stopi od 3,1% godišnje. Do 2033. godine, broj aviona u operativnoj upotrebi će porasti na 44.600 jedinica. Ovaj rast ne samo da povećava broj isporučenih letelica, već utiče i na povećanu potražnju za uslugama održavanja i popravki (MRO).

Predrag Vučković/Prince Aviation

MRO sektor: Potražnja u vrednosti od 1,4 biliona dolara

Očekuje se da će MRO tržište zabeležiti rast od 3,2% godišnje, sa ukupnom vrednošću od 1,4 biliona dolara tokom desetogodišnjeg perioda. Većina ove vrednosti dolaziće iz servisa motora, sa predviđenih 557,6 milijardi dolara potražnje, uz očekivanih preko 95.000 događaja remonta motora. S obzirom na povećanu upotrebu aviona i duži životni vek motora i konstrukcija, održavanje će biti ključni faktor za uspešan rast i efikasnost avijacije.

Zaključak

Sa više od 21.900 novih aviona koji će biti isporučeni do 2034. godine, tržište komercijalne avijacije će se suočiti sa značajnim rastom, koji će predvoditi Airbus. Uz sve veći broj aviona u upotrebi i rastuću potražnju za MRO uslugama, avio-industrija se nalazi na putu oporavka i širenja.

(Aero.rs)