Štrajk u Boeingu se nastavlja

Vreme čitanja: oko 2 min.

Više od 64 odsto članova Distrikta 751 Međunarodnog sindikata metalaca i zaposlenih u vazduhoplovstvu koji rade u pogonima u Sietlu glasalo protiv predloga menadžmenta

Foto: Tanjug/AP

Jedna od najvećih kompanija u američkoj ekonomiji tone sve dublje: Radnici u proizvodnim pogonima Boeinga uglavnom smeštenih u Sijetlu i okolini, članovi Distrikta 751 Međunarodnog sindikata metalaca i radnika u vazduhoplovstvu, odlučili su da odbiju najnoviji predlog menadžmenta za prekid štrajka.

Prema rezultatima glasanja, čak 64 odsto članova sindikata odbilo je da prihvati povećanje plata od 35 odsto, kao i druge ustupke i bonuse, o kojima je Aero više puta pisao. Stav je ostao isti: povećanje plata od 40 odsto, uz povratak penzionog programa koji je ukinut 2014. godine.

Štrajk koji traje više od 40 dana (od 6. septembra) u velikoj meri doprineo je katastrofalnim rezultatima poslovanja Boeinga, koji je juče objavio rezultate za treći kvartal, tokom kog je napravljeno 6,2 milijarde dolara. Dodatni problem koji opterećuje balans globalnog proizvođača aviona je i gubitak od dve milijarde dolara u sektoru odbrambene industrije, javlja CNBC.

"Postoje posledice kada kompanija godinama loše postupa sa svojim radnicima," rekao je Džon Holden, predsednik Distrikta 751, u izjavi kojom je najavio glasanje. "Radnici Boeinga poručuju da su potpuno i snažno posvećeni da povrate više od onoga što im je kompanija oduzela tokom više od jedne decenije", dodao je Holden.

Istini za volju, štrajk nije jedini uzrok gubitka novca u ovoj kompaniji: Oni uključuju i gubitak od tri milijarde dolara zbog kašnjenja u proizvodnji modela 777X, koji je naišao na probleme tokom probnih letova, što je dodatno odložilo planove za prvu isporuku kupcima do 2026. godine — zajedno sa planovima za obustavljanje proizvodnje teretnih aviona modela 767.

Foto: Tanjug/AP

Keli Ortberg, novi generalni direktor Boeinga, koji je bio prilično neupadljiv otkako je preuzeo funkciju generalnog direktora pre dva meseca, u svom obraćanju medijima uoči glasanja članova sindikata, rekao je da Boeing mora da "postavi nove prioritete i stvori vitkiju, fokusiraniju organizaciju".

Ortberg je skrenuo pažnju da menadžeri moraju da budu "bliži inženjerskim laboratorijama i fabričkom pogonu", javlja CNN:

Foto: Tanjug/AP

"Prva stvar koju moramo da uradimo je da stabilizujemo poslovanje. A očigledno, prevazilaženje štrajka je prvi veliki korak ka tome", rekao je Ortberg. "To je važnije za našu dugoročnu budućnost. Vratiti se proizvodnji aviona, isporuci dobrih aviona".

On nije hteo da odredi vremenski okvir u kom bi Boeing mogao ponovo da dostigne proizvodnju 38 aviona modela 737 Max mesečno, kao što je bilo pre štrajka.

Foto: Shutterstock/First Class Photography

"Mnogo je teže ponovo pokrenuti ovu proizvodnju nego je zaustaviti", rekao je. "Mnogo je važnije da ovo uradimo kako treba, nego brzo. Očekujem da ćemo imati težak povratak".

Akcije Boeinga, koje su već pale za 39% ove godine pre izveštaja, pale su za više od 3% nakon njegovih komentara upućenih investitorima i objave gubitka od 6,2 milijarde.

(Aero.rs)