Lufthansa u pregovorima o preuzimanju 10% udela u airBaltic-u

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iako je Lufthansina inicijalna investicija u airBaltic od 10% daleko od većinskog vlasništva, ona naglašava stratešku orijentaciju nemačke avio-kompanije ka daljem širenju u Evropi kroz partnerske i manjinske investicije

Foto: Shutterstock/Karolis Kavolelis

Nemački avio-gigant Lufthansa nedavno je izrazio interesovanje za kupovinu manjinskog udela od 10% u latvijskoj aviokompaniji airBaltic, što je deo šireg trenda konsolidacije evropskih aviokompanija, piše SimpleFlying. Prema italijanskom listu Corriere della Sera, Lufthansa grupa, koja već uključuje Austrian Airlines, SWISS, Eurowings i Brussels Airlines, sada se fokusira na širenje na baltičko tržište. Ovaj korak dolazi u trenutku kada Lufthansa finalizuje akviziciju 41% italijanske ITA Airways, a postoji i interesovanje za TAP Air Portugal i Air Europu.

Zašto je Lufthansa zainteresovana za airBaltic

Lufthansino interesovanje za airBaltic je važno zbog nekoliko važnih faktora. Prvo, airBaltic nema interkontinentalne letove i usmerena je isključivo na kratke i srednje linije u Evropi, koristeći flotu Airbus A220 aviona. Iako je sedište u Rigi, Latvija, ova avio-kompanija deluje kao nacionalni prevoznik i za Estoniju i Litvaniju, što je čini važnim partnerom u baltičkom regionu.

Iako Baltičke države ne spadaju u najvažnija tržišta Lufthansa Grupe, nemački gigant prepoznaje značaj ovog regiona, posebno u kontekstu većih evropskih integracija i širenja mreže letova. Zanimljivo je i to što airBaltic nije član nijedne globalne avio-alijanse, što Lufthansi daje fleksibilnost u uspostavljanju novih komercijalnih i operativnih aranžmana, kao što su code-share sporazumi.

Foto: Shutterstock/Markus Mainka

Snažno partnerstvo kroz wet-lease saradnju

Lufthansa i airBaltic sarađuju još od 2019. godine putem ugovora o tzv. “wet lease”-u, prema kojem airBaltic daje na raspolaganje svoje avione, posadu i održavanje Lufthansi za upotrebu na linijama koje sama nemačka kompanija ne pokriva. Ovaj ugovor je produžen do 2025. godine, a predviđeno je korišćenje do 21. airBaltic aviona na ključnim Lufthansinim evropskim čvorištima, uključujući Brisel, Frankfurt i Beč.

Martin Gauss, izvršni direktor airBaltic-a, izjavio je da je ovakva saradnja znak poverenja Lufthanse u sposobnosti i pouzdanost airBaltic-a, dodajući da se raduje nastavku uspešne saradnje.

Nastavak evropske konsolidacije: ITA Airways, TAP i Air Europa

Ova potencijalna investicija u airBaltic samo je deo šire strategije konsolidacije evropskog tržišta. Lufthansa je već značajno uključena u proces preuzimanja 41% italijanske aviokompanije ITA Airways, gde planira proširiti svoju mrežu ka tržištima Južne Amerike i Afrike kroz aerodrom Rome Fiumicino.

Međutim, Evropska komisija zahteva da Lufthansa sprovede određene ustupke kako bi se odobrilo spajanje sa ITA Airways, uključujući prepuštanje slotova na aerodromu Linate u Milanu i podršku potencijalnim konkurentima na određenim linijama. Prema izveštajima, Air France i British Airways su zainteresovani za dodatne slotove na Linate-u u zamenu za pomoć u povezivanju Rima sa SAD-om.

Izvan ovih planova, Lufthansa prati i TAP Air Portugal i Air Europu, za koje su navodno već započeti preliminarni razgovori. Ovime Lufthansa potvrđuje svoju ulogu ključnog igrača u evropskoj avio-industriji, šireći svoj uticaj širom Evrope i učvršćujući poziciju na tržištu.

Zaključak

Iako je Lufthansina inicijalna investicija u airBaltic od 10% daleko od većinskog vlasništva, ona naglašava stratešku orijentaciju nemačke avio-kompanije ka daljem širenju u Evropi kroz partnerske i manjinske investicije. Sa brojnim poslovima na vidiku, uključujući ITA Airways, TAP i Air Europa, Lufthansa sve više zauzima centralno mesto u budućnosti evropskog vazduhoplovstva, dok istovremeno nastavlja da proširuje svoju ponudu za putnike i partnerstva na novim tržištima.

(Aero.rs)