Delta Air Lines tuži Crowdstrike za 500 miliona dolara: Pad IT sistema izazvao višemilionsku štetu
Mada se sa posledicama pada sistema suočavao veliki broj aerodroma i avio-prevoznika širom sveta, malo koja kompanija je osetila efekte problema IT mreže kao Delta Air Lines
Avio-kompanija Delta Air Lines tužila je firmu Crowdstrike zbog pada IT sistema i posledica koje je to imalo po njene avio-operacije. Prevoznik iz Atlante traži 500 miliona dolara kao kompenzaciju za pretrpljenu štetu.
Pravni tim Delta Air Lines je sudu u okrugu Fulton u petak 25. oktobra podneo tužbu protiv Crowdstrike, kompanije specijalizovane za sajber bezbednost, koja je došla u žižu javnosti tokom globlanog pada IT sistema sredinom ove godine.
Avio-kompanija optužuje Crowdstrike za nemar prilikom ažuriranja softvera zbog kojeg je došlo do globalnih problema sa Microsoft Windows operativnim sistemom, piše PYOK.
Mada se sa posledicama pada sistema suočavao veliki broj aerodroma i avio-kompanija širom sveta, malo koji prevoznik je osetio efekte problema IT mreže kao Delta Air Lines. Američka avio-kompanija je otkazala 5.000 letova za pet dana - više nego American Airlines i United Airlines zajedno.
Veruje se da je Delta potrošila oko 500 miliona dolara za isplatu kompenzacija putnicima, povraćaj novca za otkazane letove kao i hotelske smeštaje za posade.
Avio-kompanija će pokušati da na ime odštete dobije pola milijarde dolara od Crowdstrike jer ovu firmu smatra odgovornu za probleme koji su nastali 19. jula. Delta Air Lines u tužbi navodi da se kompanija za sajber bezbednost nije držala osnovnih standarda IT industrije poput postepenog uvođenja promena u sistem.
Portal PYOK prenosi da su Microsoft i Crowdstrike ranije insinuirali da je razlog zbog kojeg je Delta bila toliko pogođena taj što je koristila zastarele IT sisteme i nije uspela da ažurira svoju infrastrukturu. Prevoznik ipak demantuje te navode.
(Aero.rs)