Zapadni mediji tvrde: Ko se u Rusiji ukrcava na avion, treba mu hrabrost

Vreme čitanja: oko 2 min.

Oko 34 aviona od 66 aviona Airbus A320neo i A321neo prizemljeno, od čega su neki prestali da lete pre godinu dana. Između 15 i 20 aviona možda nikada više neće poleteti

Foto: Shutterstock

Sve više aviona Airbus A320 i A321 koji se koriste u kompanijama u Ruskoj Federaciji su prizemljeni zbog problema sa rezervnim delovima.

Ovu informaciju potvrdio je ruski portal i dnevni list Komersant koji je naveo da je polovina svih aviona A320neo i A321neo koji se koriste u Rusiji sada "parkirano".

Ovo utiče na oko 34 aviona – otprilike polovinu svih letelica iz ove porodice vazduhoplova u Rusiji (ukupno 66 aviona). Prema izveštaju na koji se poziva Simple Flying, neki od njih su stavljeni u rezervu kako bi se očuvala trajnost motora do letnje sezone, ali 15 do 20 njih možda nikada više neće poleteti. Avioni A320/A321neo čine oko 10% flote stranih komercijalnih aviona u Rusiji.

Foto: Shutterstock

Prema tekstu objavljenom na nemačkom portalu Aero.de, "ko se u Rusiji ukrcava na avion, treba mu hrabrost":  Ruski napad na Ukrajinu doveo je, kroz sankcije uvedene 2022. godine, do prekida snabdevanja ruskih avio-kompanija rezervnim delovima za flote Airbus i Boeing. Posledice su posebno vidljive kod flota A320neo i A321neo, zaključuje ovaj portal.

Povlačenje GTF motora (vrsta turboventilatorskog motora koji koristi zupčani prenosnik) proizvođača Pratt & Whitney, koje je u toku, izaziva stres u flotama čak i kod zapadnih operatera A320neo aviona, jer su rezervni delovi dostupni tek posle višemesečnih čekanja. U Rusiju ni Pratt & Whitney ni CFM ne smeju da izvoze rezervne delove za motore A320neo.

Foto: WIkipedia

Prema Komersantu, već od 2026. godine se predviđa „široko rasprostranjeno povlačenje iz upotrebe“ u ovim flotama. Ovaj problem je najizraženiji kod avio-kompanije S7 Airlines, koja je prizemljila 31 od svojih 39 aviona A320/A321neo. Zanimljivo je da su ovi avioni stari između tri i sedam godina.

Komersant navodi reči ministra Romana Starovoita koji je rekao da "prizemljenje i povlačenje aviona neće značajno negativno uticati na vazdušni saobraćaj" i preusmerio krivicu za nemogućnost servisiranja motora, rekavši da je "jasno da su motori Airbusa ugrađivani pre nego što su u potpunosti razvijeni, zbog čega su počeli da otkazuju", prenosi Simple Flying.

Shutterstock

Prema medijskim izveštajima, Rusija je nedavno nabavila zapadne avio-delove u vrednosti od nekoliko milijardi dolara putem fiktivne firme u Gabonu, čime su sankcije zaobiđene.

Ruski državni organi izdali su i dozvolu za proizvodnju kopija zapadnih rezervnih delova. Uz to, avio-kompanije su navodno produžile intervale održavanja aviona.

(Aero.rs)