Etihad uvodi sedam novih linija – gotovo sve ranije pokrivao Wizz Air Abu Dhabi
Etihad ervejz (Etihad Airways), nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, najavila je otvaranje sedam novih međunarodnih linija koje će dodatno proširiti mrežu letova iz Abu Dabija i pozicionirati ovaj emirat kao još snažnije saobraćajno čvorište za putnike iz Evrope, Kavkaza i Centralne Azije. Letovi ka Medini, Bakuu, Jerevanu, Bukureštu, Almatiju, Taškentu i Tbilisiju počeće od novembra 2025. do marta 2026. godine.
Zanimljivo je, međutim, da je Viz er Abu Dabi – koji je nedavno najavio potpuno povlačenje iz Emirata od 1. septembra– do nedavno imao linije ka čak šest od sedam novih Etihadovih destinacija. Jedina izuzetak je Tbilisi, koji Viz er nikada nije uvrstio u svoj red letenja iz Abu Dabija.
Ova podudarnost otvara pitanje – da li Etihad svesno preuzima komercijalno već "prokrčene rute" niskotarifnog prevoznika?
Viz er Abu Dabi osnovan je 2020. godine u partnerstvu sa državnim holdingom ADQ, uz ambiciozan plan da do 2035. dostigne flotu od 100 aviona. Međutim, kako je izjavio izvršni direktor Jozef Varadi, nepovoljni operativni uslovi – uključujući ubrzano trošenje motora u pustinjskim uslovima i globalni nedostatak rezervnih delova – doveli su do smanjenja mreže, a na kraju i do potpunog gašenja operacija.
Nasuprot tome, Etihad koristi priliku da proširi svoj uticaj i praktično „nasledi“ tržišta koja Viz er više ne može da opslužuje. Za razliku od niskotarifnog modela, Etihad nudi klasičan "full-service koncept", sa više frekvencija, transfer mogućnostima i višim nivoom usluge.
Nove linije Etihada iz Abu Dabija:
- Medina – 9. novembar 2025. – 6 letova nedeljno
- Baku – 2. mart 2026. – 10 letova nedeljno
- Jerevan – 9. mart 2026. – 10 letova nedeljno
- Tbilisi – 13. mart 2026. – 8 letova nedeljno
- Almati – 16. mart 2026. – 8 letova nedeljno
- Bukurešt – 16. mart 2026. – 4 leta nedeljno
- Taškent – 17. mart 2026. – 6 letova nedeljno
Generalni direktor Etihada, Antonovaldo Neveš, izjavio je da nove linije imaju za cilj dovođenje većeg broja putnika direktno u Abu Dabi i jačanje veza sa regionima koji beleže brz rast i imaju bogatu kulturnu ponudu.
U svetlu naglog kraja eksperimenta sa Viz er Abu Dabijem, Etihadovo širenje može se posmatrati kao povratak proverenom modelu – ali sada na temeljima koje je, makar delimično, već izgradio njegov niskotarifni prethodnik.
(Aero.rs)