Lufthanza uvodi nove Drimlajnere, ali biznis klasa ostaje zaključana zbog američke birokratije
Lufthanza uskoro uvodi novu flotu Boinga 787-9 Drimlajner (Dreamliner), ali putnici koji očekuju da isprobaju luksuznu Allegris biznis klasu biće razočarani – sedišta u ovoj kabini biće blokirana zbog kašnjenja u sertifikaciji koju mora da odobri američka Federalna uprava za avijaciju (FAA).
Najmanje 15 aviona već mesecima čeka završetak papirologije u Boingovoj fabrici u Južnoj Karolini, iako su potpuno opremljeni i spremni za let. Iako Lufthanza planira da prve letove sa novim Drimlajnerima uvede u septembru, iz kompanije potvrđuju da će veliki deo biznis klase ostati zatvoren za putnike. „Koristićemo ih za destinacije sa slabijom potražnjom za biznis klasom, kao što je Montreal“, izjavio je direktor Karsten Špor.
Novi Allegris enterijer, razvijen u saradnji sa kompanijom Kolins Erspejs (Collins Aerospace), već se koristi u Erbasu A350-900 i naišao je na veoma pozitivne reakcije. Ipak, FAA zahteva posebnu sertifikaciju za svaki tip aviona, a proces za Drimlajner se odužio više nego što je Lufthanza očekivala.
U pitanju je jedan od najambicioznijih enterijera u industriji, sa čak pet različitih tipova biznis sedišta, sva sa pristupom prolazu i mogućnošću potpunog obaranja u ležeći položaj. Međutim, luksuz će za sada ostati van domašaja putnika — ne zbog tehničkih problema, već zbog regulatornog zastoja.
Do kraja godine Lufthanza očekuje da će FAA, Boing i Kolins završiti proceduru i pustiti sva sedišta u komercijalnu upotrebu. Ipak, sam Špor priznaje da će problemi u lancima snabdevanja i sertifikaciji „verovatno trajati do kraja decenije“.
Nova biznis klasa, najavljivana kao revolucija u udobnosti, za sada će leteti – prazna.
(Aero.rs)